
Drążek stabilizatora tył i przód do samochodu
Stabilizator zawieszenia dla
Stabilizator zawieszenia: przydatne informacje
Jak rozpoznać wady stabilizatora
Istnieją dwie metody sprawdzania stabilizatorów:
- Odkręć koło na jedną stronę do końca, później postaraj się poruszyć drążkiem stabilizatora. Jeśli zauważysz nawet najmniejszy luz, wymiana jest wymagana, jako że dziury znaczącą zwiększają się podczas jazdy.
- Ta metoda wymaga stojaka do inspekcji. Odłącz drążek stabilizatora bez odłączania go w całości i obróć go z boku na bok. Jeśli części luźno się obraca, jest zużyta. Żeby zdiagnozować stan drugiego drążka, samochód musi być potrząśnięty pionowo. W wypadku nietypowego hałasu, część jest zużyta.
Możesz zauważyć, że stabilizator wymaga diagnostyki dzięki następującym znakom:
- niska sterowność pojazdu, szczególnie podczas zakrętów i hamowania;
- obecność nietypowych dźwięków w zawieszeniu;
- przechylenie nadwozia;
- pojazd ściąga na jedną stronę podczas jazdy.
Przyczyny wad stabilizatora
Główną przyczyną awarii stabilizatora jest użytkowanie pojazdu po niskiej jakości drogach. Ostre uderzenia mogą zdeformować poprzeczkę stabilizatora. Częste słabsze uderzenia wpływają na tuleje. Tuleje są także rozluźnione przez ostre przyspieszenia i nagłe hamowanie, kiedy nadwozie pojazdu często się przechyla.
Używanie części po okresie przydatności skutkuje w pęknięciach osłon ochronnych tulei, wysuszaniu się smaru i zatorze przegubów.
Awaria stabilizatora powoduje przyspieszone zużycie innych części zawieszenia, co może doprowadzić do kosztownej naprawy, dlatego w wypadku awarii, stabilizatory wymagają natychmiastowej wymiany.
Wymiana stabilizatora poprzecznego
Wymiana stabilizatora nie jest trudna. Stosuj się do następujących instrukcji:
- używając lewarka, usuń koło;
- zmniejsz obciążenie na zawieszeniu poprzez położenie wsparcia pod ramię koła, a później opuść pojazd;
- odkręć śruby mocujące części;
- wymień część;
- zaciśnij nakrętki;
- powtórz te kroki w odwrotnej kolejności.