
Łożysko Koła dla samochód
Łożysko piasty od najlepszych producentów
Łożysko piasty dla
Łożysko piasty: przydatne informacje
Jak rozpoznać awarie zestawu łożysk piasty koła
Sprawdź stan łożyska podczas wymiany klocków hamulcowych, niezależnie od przebiegu pojazdu. Stan tych elementów może zostać sprawdzony na wiele sposobów. Przy prędkości 10 - 15 km/h dokonaj ostrego skrętu w lewo. Jeśli nie słychać jakichkolwiek dziwnych odgłosów, oznacza to wadliwe łożysko lewego koła. Następnie sprawdź prawe koło w ten sam sposób. Dokładniejsza diagnostyka wymaga specjalnego sprzętu.
Będziesz potrzebował podnośnika lub lewarka. Podnieś pojazd, odpal silnik, wrzuć czwarty bieg i zwiększ prędkość do 80 km/h. Następnie wciśnij sprzęgło i wrzuć na luz, ostrożnie słuchając dźwięku, którego źródło będzie znajdować się w jednym z kół. Możesz wypróbować kolejnej metody: rozkołysz koło na zawieszeniu w osi pionowej, a następnie poziomej. Obecność nawet małych luzów jest oznaką awarii łożyska lub układu kierowniczego. Następnie będziesz musiał jednocześnie wcisnąć pedał hamulca oraz rozkołysać koło w osi pionowej (będziesz potrzebować w tym celu pomocy drugiej osoby). Jeśli luzy znikną, element podlega wymianie.
Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki zestawu łożysk piasty koła:
- stukanie i zwiększone wibracje w czasie jazdy;
- odchylenie pojazdu od prostej linii jazdy;
- przechylanie się nadwozia samochodu w trakcie hamowania lub podczas pokonywania ostrych zakrętów;
- niespotykane dotąd odgłosy;
- przegrzewanie się felg;
- nierównomierne zużywanie się kół.
Przyczyny awarii zestawu łożysk piasty koła
Główną przyczyną awarii zestawu łożysk piasty koła jest jazda po drogach o kiepskiej jakości: elementy są wystawione wtedy na wysokie obciążenia, a na ich powierzchni mogą pojawić się pęknięcia i odpryski.
Łożysko piasty koła posiada dość długi okres użytkowania. Jego przedwczesne zużycie może być spowodowane przez korzystanie z nieodpowiednich smarów lub zbyt dużej lub małej ich ilości. Poza tym okres użytkowania części może zostać skrócony w związku z ingerencją brudu, cząstek ciernych i wody. Może być to także spowodowane przez kiepską jakość części oraz nieprawidłowy montaż. Nieprawidłowe wyregulowanie szczeliny może być przyczyną przemieszczenia części, a co za tym idzie, jej uszkodzenia. Nieprawidłowo wyważone koła mogą także spowodować utratę skutecznej pracy łożyska.
Wymiana zestawu łożysk piasty koła
Łożysko piasty koła powinno zostać wymienione po każdokrotnym przejechaniu 130 000 – 190 000 kilometrów. Postępuj zgodnie z następującymi zaleceniami:
- monitoruj szczelinę podczas montażu nowego łożyska;
- w czasie wymiany łożyska nie korzystaj z ostrych przedmiotów, gdyż mogą one go uszkodzić.
- podczas montażu części na osi skorzystaj z trzpienia w celu przyłożenia odpowiedniej siły na wewnętrzny pierścień;
- podczas wciskania łożyska skorzystaj z trzpienia w celu przyłożenia odpowiedniej siły na zewnętrzny pierścień.