Zawieszenie osi — Wybierz samochód
Szukaj
Kupić tanio oryginalne Zawieszenie części samochodowe

Zawieszenie dla samochód

Zawieszenie od najlepszych producentów
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od RIDEX producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od SWAG producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od LEMFÖRDER producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od FEBEST producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od TRW producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od SKF producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od EIBACH producent
Części zapasowe do Zawieszenie
Zawieszenie osi dla

Jak rozpoznać awarie napędu osiowego i łańcuchowego

Stan danego elementu powinien być sprawdzany po każdokrotnym przejechaniu 50 000 – 75 000 kilometrów. Aby ocenić stan napędu osiowego i łańcuchowego potrzebujesz niewielkiej ilości swojego czasu wolnego, kanału warsztatowego, podnośnika lub lewarka. Twoim pierwszym zadaniem jest dokonanie przeglądu miejsc, w których części są ze sobą połączone. Upewnij się, że elementy są ściśle ze sobą połączone, sprawdź poziom ich swobodnego ruchu. Ważne jest, aby upewnić się, że obudowa tylnej osi (w przypadku samochodów posiadających napęd na tylne koła) była wystarczająca nasmarowana. Jeśli posiadasz samochód z napędem na przednie koła, sprawdź smarowanie przedniej osi oraz mechanizmu różnicowego. Jeśli znalazłeś jakiekolwiek ślady wycieku na osi lub mechanizmie różnicowym, wyeliminuj wszelkie szczeliny, a następnie nie zapomnij o uzupełnieniu oleju.

Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki napędu osiowego i łańcuchowego:

  • zwiększone wibracje podwozia samochodu;
  • wyciek z mechanizmu różnicowego;
  • pojawienie się niespotykanych dotąd dźwięków przy wysokich obrotach silnika;
  • częste przegrzewanie się obudowy;
  • trudności w ruchu wałków osi podczas pokonywania zakrętów;
  • zauważalne odkształcenie osi oraz jej elementów.

Przyczyny awarii napędu osiowego i łańcuchowego

Najczęstszą przyczyną awarii napędu osiowego i łańcuchowego jest agresywny styl jazdy. Ostro wciskanie pedału sprzęgła, nagłe hamowanie, przejeżdżanie z dużą prędkością przez dziury i progi zwalniające – to wszystko prowadzi nie tylko do zwiększonych mechanicznych obciążeń tych elementów, ale i także do pogorszenia właściwości roboczych smaru. Z powodu braku oleju lub pogorszenia się jego skuteczności, powierzchnie robocze stykających się elementów szybciej ulegają zużyciu. Zużycie się uszczelek, uszczelek olejowych lub brak terminowej konserwacji układu może doprowadzić do tych samych konsekwencji. Olej w obudowie powinien być wymieniany po każdokrotnym przejechaniu 6 000 – 12 000 kilometrów, w zależności od warunków roboczych. Od czasu do czasu należy także sprawdzić poziom dokręcenia mocowań oraz ustawić luz osiowy łożysk tocznych.

Częsta jazda po drogach o kiepskiej nawierzchni może powodować uszkodzenia mechaniczne – odpryski, pęknięcia i odkształcenia spowodowane uderzeniem kamieniami lub przejechaniem przez przeszkodę; i ciągłe przechowywanie pojazdu na zewnątrz może skutkować pojawieniem się i zwiększeniem korozji.

Czasami przyczyną awarii tej jednostki jest montaż kiepskiej jakości części. Na przykład, korzystanie z zawodnych łożysk może prowadzić do zakleszczania się osi napędowej lub zmiany ustawienia mechanizmu różnicowego, a także ich uszkodzenie.

Naprawa i wymiana napędu osiowego i łańcuchowego

Zarówno prace naprawcze, jak wymiana elementów tego systemu powinna zostać powierzona wyłącznie profesjonalistom. Pragniemy zauważyć, że przekładnie należy wymieniać parami, aby uniknąć nierównomiernego zużywania się oraz dalszych awarii całego podzespołu. Aby wymienić mechanizm różnicowy musisz skorzystać ze specjalnego sprzętu, który jest dostępny wyłącznie na stacji serwisowej. Wymiana osi powinna zostać dokonana wyłącznie w przypadku, gdy zdiagnozuje się jej pęknięcia lub korozję.

Więcej części zamiennych
Zawieszenie osi Topseller
Drążek / wspornik, stabilizator | RIDEX 3229S0008 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Wymiar gwintu: M10x1.5
  • rura Ø [mm]: 10
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0008 dla samochódu w niskiej cenie 31,61 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator z przodu (RIDEX, 3229S0008)
Artykuł №: 3229S0008
31,61 PLN
42,72 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | RIDEX 654W0020 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
  • średnica zewnętrzna [mm]: 136,5
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 30
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
  • Szerokość [mm]: 68,2
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić RIDEX Zestaw łożysk koła 654W0020 dla samochódu w niskiej cenie 123,20 PLN
Zestaw łożysk koła Oś tylna, z lewej, z prawej, ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów (RIDEX, 654W0020)
Artykuł №: 654W0020
123,20 PLN
166,48 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | RIDEX 3229S0011 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 270
  • Materiał: Metal
  • Gwint zewn. [mm]: M10 x 1,5
  • Ciężar [kg]: 0,332
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0011 dla samochódu w niskiej cenie 33,27 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator oś przednia po obydwu stronach (RIDEX, 3229S0011)
Artykuł №: 3229S0011
33,27 PLN
44,96 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | RIDEX 654W0026 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
  • średnica zewnętrzna [mm]: 120
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 28
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
  • Szerokość [mm]: 61,5
  • Szerokość 2 [mm]: 63
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić RIDEX Zestaw łożysk koła 654W0026 dla samochódu w niskiej cenie 50,85 PLN
Zestaw łożysk koła Oś tylna, z lewej, z prawej, ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów (RIDEX, 654W0026)
Artykuł №: 654W0026
50,85 PLN
68,72 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | FEBI BILSTEIN 24122 Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: febi Plus
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Materiał: Stal
  • Gwint zewn. [mm]: M12 x 1,5
  • Ciężar [kg]: 0,45
  • rura Ø [mm]: 10
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić FEBI BILSTEIN Drążek / wspornik, stabilizator 24122 dla samochódu w niskiej cenie 56,42 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator febi Plus, oś przednia po obydwu stronach (FEBI BILSTEIN, 24122)
Artykuł №: 24122
56,42 PLN
76,24 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | A.B.S. 260016 Informacja o towar
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość 1/Długość 2 [mm]: 336
  • Wymiar gwintu: M12X1.5 RHT
  • Ciężar [kg]: 0,64
  • Średnica [mm]: 19,0
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator 260016 dla samochódu w niskiej cenie 44,58 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator (A.B.S., 260016)
Artykuł №: 260016
44,58 PLN
60,24 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | SKF VKBA 3644 Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Felga, ilość otworów: 5
  • Ø flanszy [mm]: 136,9
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić SKF Zestaw łożysk koła VKBA 3644 dla samochódu w niskiej cenie 214,78 PLN
Zestaw łożysk koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (SKF, VKBA 3644)
Artykuł №: VKBA 3644
214,78 PLN
290,24 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | SKF VKBA 6649 Informacja o towar
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 61
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Szerokość [mm]: 40,5
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić SKF Zestaw łożysk koła VKBA 6649 dla samochódu w niskiej cenie 245,86 PLN
Zestaw łożysk koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (SKF, VKBA 6649)
Artykuł №: VKBA 6649
245,86 PLN
332,24 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | A.B.S. 260154 Informacja o towar
  • Drążek / rozpórka: Drążek wahadłowy
  • Długość 1/Długość 2 [mm]: 300
  • Materiał: Stal
  • Wymiar gwintu: M10X1.5 RHT
  • Ciężar [kg]: 0,48
  • Ograniczenia producenta: ZF
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator 260154 dla samochódu w niskiej cenie 34,01 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator (A.B.S., 260154)
Artykuł №: 260154
34,01 PLN
45,96 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | SKF VKDS 341002 Informacja o towar
  • Drążek / rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-26%
Kupić SKF Drążek / wspornik, stabilizator VKDS 341002 dla samochódu w niskiej cenie 51,77 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator (SKF, VKDS 341002)
Artykuł №: VKDS 341002
51,77 PLN
69,96 PLN**
w tym 23% VAT, Przesyłka
Bardzo opłacalne
Niewiarygodnie niskie ceny i świetna obsługa na autoczescionline24.pl
Dostawa gratis
Darmowa wysyłka na obszarze Polski przy zakupach za kwotę większą niż 370,00 PLN, z wyjątkiem zamawiania artykułów wielkogabarytowych, części wymiennych lub opon.
Sposoby płatności
Akceptujemy PayPal i przelewy bankowe.
Wielki wybór
Różne oferty. Nasz asortyment zawiera powyżej 500 000 części zapasowych.