Zawieszenie osi — Wybierz samochód
Szukaj
Kupić tanio oryginalne Zawieszenie części samochodowe

Zawieszenie dla samochód

Zawieszenie od najlepszych producentów
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od RIDEX producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od LEMFÖRDER producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od TRW producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od FEBEST producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od MOOG producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od A.B.S. producent
Samochód Zawieszenie osi w oryginalnej jakości od TEDGUM producent
Części zapasowe do Zawieszenie
Zawieszenie osi dla

Jak rozpoznać awarie napędu osiowego i łańcuchowego

Stan danego elementu powinien być sprawdzany po każdokrotnym przejechaniu 50 000 – 75 000 kilometrów. Aby ocenić stan napędu osiowego i łańcuchowego potrzebujesz niewielkiej ilości swojego czasu wolnego, kanału warsztatowego, podnośnika lub lewarka. Twoim pierwszym zadaniem jest dokonanie przeglądu miejsc, w których części są ze sobą połączone. Upewnij się, że elementy są ściśle ze sobą połączone, sprawdź poziom ich swobodnego ruchu. Ważne jest, aby upewnić się, że obudowa tylnej osi (w przypadku samochodów posiadających napęd na tylne koła) była wystarczająca nasmarowana. Jeśli posiadasz samochód z napędem na przednie koła, sprawdź smarowanie przedniej osi oraz mechanizmu różnicowego. Jeśli znalazłeś jakiekolwiek ślady wycieku na osi lub mechanizmie różnicowym, wyeliminuj wszelkie szczeliny, a następnie nie zapomnij o uzupełnieniu oleju.

Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki napędu osiowego i łańcuchowego:

  • zwiększone wibracje podwozia samochodu;
  • wyciek z mechanizmu różnicowego;
  • pojawienie się niespotykanych dotąd dźwięków przy wysokich obrotach silnika;
  • częste przegrzewanie się obudowy;
  • trudności w ruchu wałków osi podczas pokonywania zakrętów;
  • zauważalne odkształcenie osi oraz jej elementów.

Przyczyny awarii napędu osiowego i łańcuchowego

Najczęstszą przyczyną awarii napędu osiowego i łańcuchowego jest agresywny styl jazdy. Ostro wciskanie pedału sprzęgła, nagłe hamowanie, przejeżdżanie z dużą prędkością przez dziury i progi zwalniające – to wszystko prowadzi nie tylko do zwiększonych mechanicznych obciążeń tych elementów, ale i także do pogorszenia właściwości roboczych smaru. Z powodu braku oleju lub pogorszenia się jego skuteczności, powierzchnie robocze stykających się elementów szybciej ulegają zużyciu. Zużycie się uszczelek, uszczelek olejowych lub brak terminowej konserwacji układu może doprowadzić do tych samych konsekwencji. Olej w obudowie powinien być wymieniany po każdokrotnym przejechaniu 6 000 – 12 000 kilometrów, w zależności od warunków roboczych. Od czasu do czasu należy także sprawdzić poziom dokręcenia mocowań oraz ustawić luz osiowy łożysk tocznych.

Częsta jazda po drogach o kiepskiej nawierzchni może powodować uszkodzenia mechaniczne – odpryski, pęknięcia i odkształcenia spowodowane uderzeniem kamieniami lub przejechaniem przez przeszkodę; i ciągłe przechowywanie pojazdu na zewnątrz może skutkować pojawieniem się i zwiększeniem korozji.

Czasami przyczyną awarii tej jednostki jest montaż kiepskiej jakości części. Na przykład, korzystanie z zawodnych łożysk może prowadzić do zakleszczania się osi napędowej lub zmiany ustawienia mechanizmu różnicowego, a także ich uszkodzenie.

Naprawa i wymiana napędu osiowego i łańcuchowego

Zarówno prace naprawcze, jak wymiana elementów tego systemu powinna zostać powierzona wyłącznie profesjonalistom. Pragniemy zauważyć, że przekładnie należy wymieniać parami, aby uniknąć nierównomiernego zużywania się oraz dalszych awarii całego podzespołu. Aby wymienić mechanizm różnicowy musisz skorzystać ze specjalnego sprzętu, który jest dostępny wyłącznie na stacji serwisowej. Wymiana osi powinna zostać dokonana wyłącznie w przypadku, gdy zdiagnozuje się jej pęknięcia lub korozję.

Więcej części zamiennych
Zawieszenie osi Topseller
Zestaw łożysk koła | RIDEX 654W0040 Informacja o towar
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 72
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Felga, ilosć otworów: 5
  • żr. flanszy [mm]: 126,5
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić RIDEX Zestaw łożysk koła 654W0040 dla samochódu w niskiej cenie 103,86 PLN
Zestaw łożysk koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (RIDEX, 654W0040)
Artykuł №: 654W0040
103,86 PLN
138,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | RIDEX 654W0121 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, z prawej
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 78
  • Felga, ilosć otworów: 5
  • żr. flanszy [mm]: 131
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić RIDEX Zestaw łożysk koła 654W0121 dla samochódu w niskiej cenie 119,79 PLN
Zestaw łożysk koła Oś przednia, z lewej, z prawej (RIDEX, 654W0121)
Artykuł №: 654W0121
119,79 PLN
159,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Wahacz, zawieszenie koła | RIDEX 273C0008 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, na dole, z prawej
  • Materiał: stal
  • Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z poduszką gumową
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić RIDEX Wahacz, zawieszenie koła 273C0008 dla samochódu w niskiej cenie 136,47 PLN
Wahacz, zawieszenie koła Oś przednia, na dole, z prawej, stal, Wahacz poprzeczny, z poduszką gumową (RIDEX, 273C0008)
Artykuł №: 273C0008
136,47 PLN
181,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | RIDEX 3229S0004 Informacja o towar
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Pręt/rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 331,25
  • Rozmiar gwintu 1: M10X1.5
  • Rozmiar gwintu 2: M12X1.75
  • Rodzaj gwintu: z bieżnikiem prawostronnym
  • średnica 3 [mm]: 10
  • średnica 1 [mm]: 18
  • średnica 2 [mm]: 18
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator 3229S0004 dla samochódu w niskiej cenie 38,43 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator oś przednia po obydwu stronach (RIDEX, 3229S0004)
Artykuł №: 3229S0004
38,43 PLN
51,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | RIDEX 654W0048 Informacja o towar
  • żrednica wewnętrzna [mm]: 61
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Szerokość [mm]: 40,5
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić RIDEX Zestaw łożysk koła 654W0048 dla samochódu w niskiej cenie 93,93 PLN
Zestaw łożysk koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (RIDEX, 654W0048)
Artykuł №: 654W0048
93,93 PLN
125,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | A.B.S. 260016 Informacja o towar
  • Pręt/rozpórka: drążek wahadłowy
  • Długość 1/Długość 2 [mm]: 336
  • Wymiar gwintu: M12X1.5 RHT
  • Ciężar [kg]: 0,64
  • Średnica [mm]: 19,0
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator 260016 dla samochódu w niskiej cenie 33,93 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator (A.B.S., 260016)
Artykuł №: 260016
33,93 PLN
45,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | GSP 9336007 Informacja o towar
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 137
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Wymiar gwintu: M14x1.5
  • Rozstaw żrub mocujących: 112
  • Felga, ilosć otworów: 5
  • Ilosć zębów, obręcz ABS: 86
  • Ilość zębów wałka wejżciowego przekładni kierowniczej: 36
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić GSP Zestaw łożysk koła 9336007 dla samochódu w niskiej cenie 181,29 PLN
Zestaw łożysk koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (GSP, 9336007)
Artykuł №: 9336007
181,29 PLN
241,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | FEBI BILSTEIN 24122 Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: febi Plus
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Pręt/rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Długość [mm]: 335
  • Gwint zewn. [mm]: M12 x 1,5
  • Ciężar [kg]: 0,45
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić FEBI BILSTEIN Drążek / wspornik, stabilizator 24122 dla samochódu w niskiej cenie 53,97 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator oś przednia po obydwu stronach, febi Plus (FEBI BILSTEIN, 24122)
Artykuł №: 24122
53,97 PLN
71,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Zestaw łożysk koła | SKF VKBA 3644 Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Felga, ilosć otworów: 5
  • żr. flanszy [mm]: 136,9
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić SKF Zestaw łożysk koła VKBA 3644 dla samochódu w niskiej cenie 206,97 PLN
Zestaw łożysk koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (SKF, VKBA 3644)
Artykuł №: VKBA 3644
206,97 PLN
275,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Drążek / wspornik, stabilizator | TOPRAN 700 366 Informacja o towar
  • Linia produktów: t+
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Rodzaj mocowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-25%
Kupić TOPRAN Drążek / wspornik, stabilizator 700 366 dla samochódu w niskiej cenie 11,61 PLN
Drążek / wspornik, stabilizator oś przednia po obydwu stronach (TOPRAN, 700 366)
Artykuł №: 700 366
11,61 PLN
15,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
Bardzo opłacalne
Niewiarygodnie niskie ceny i świetna obsługa na autoczescionline24.pl
Dostawa gratis
Darmowa wysyłka na obszarze Polski przy zakupach za kwotę większą niż 370,00 PLN, z wyjątkiem zamawiania artykułów wielkogabarytowych, części wymiennych lub opon.
Sposoby płatności
Akceptujemy PayPal i przelewy bankowe.
Wielki wybór
Różne oferty. Nasz asortyment zawiera powyżej 500 000 części zapasowych.