
Łącznik Stabilizatora dla samochód
Drążek wspornik stabilizator dla
Drążek wspornik stabilizator: przydatne informacje
Awarie łączenia stabilizatora
- zerwania w cienkich miejscach;
- odkształcenie części;
- pojawienie się luki w dolnej, lub górnej kuli części.
Oznaki nieprawidłowego działania łączenia stabilizatora
- odgłosy pukania słyszalne podczas jazdy spod maski;
- samochód zbacza z toru przy jeździe na wysokich prędkościach;
- samochód zjeżdża w bok po puszczeniu kierownicy;
- samochód mocno kręci przy hamowaniu;
- samochód przechyla się na bok przy pokonywaniu zakrętów.
Powody awarii łączenia stabilizatora
- przeciążenie samochodu;
- jazda po złej jakości drogach;
- spadek ciśnienia w układzie;
- zużycie części;
- samochód został uszkodzony w wyniku oddziaływania mechanicznego;
- agresywny styl jazdy.
Diagnostyka
Skręć kierownicą tak mocno jak się da w celu uzyskania przestrzeni w obszarze koła. Potrząśnij łączeniem kierownicy. Jeśli pojawi się luka, oznacza to, że część wymaga wymiany. W celu dokładniejszej inspekcji będzie potrzebny tunel serwisowy, lub platforma. Zdejmij połączenie odkręcając nakrętkę mocującą. Jeżeli podczas potrząsania słychać pukanie i na przegubach pojawiają się luki, to należy wymienić łączenie. Jeżeli część swobodnie kołysze się w gnieździe mocującym, wskazuje to, że poluzowały się mocowania przegubu.
Wymiana łączenia stabilizatora
Części tej nie można naprawić. Przeciętna żywotność łączeń stabilizatorów wynosi 120000 kilometrów użytkowania. Wymianę można wykonać zarówno samodzielnie, a także z pomocą stacji serwisowej. W celu wymiany części wykonaj następujące kroki:
- Zdejmij koło (zaleca się zastosować specjalną substancję na śrubach i nakrętkach, co sprawi, że odkręcanie będzie prostsze).
- Odkręć nakrętki przegubów za pomocą klucza, przytrzymaj śrubę kluczem sześciokątnym.
- Zmniejsz nacisk na zawieszenie kładąc wspornik pod przednim ramieniem koła.
- Zdejmij uszkodzoną część.
- Zamontuj nowe łączenie przy użyciu klucza i klucza sześciokątnego.
- Zamontuj ponownie koło.