
Tuleja stabilizatora do samochodu
Tuleja stabilizatora dla
Tuleja stabilizatora: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę tulei stabilizatora
Po pierwsze, sprawdź tuleje stabilizatora. Pęknięcia, przerwania, porowatość materiału i inne widoczne defektu są oznakami awarii części. Zamontuj pojazd na szybie kontrolnym lub rampie, złap poprzeczkę stabilizatora i spróbuj ją rozkołysać. Skrzypienie i stukanie wskazują na konieczność wymiany tulei.
Możesz stwierdzić, że tuleje stabilizatora wymagają diagnostyki przez następujące oznaki:
- podczas zakrętów, luz i drganie kierownicy są wyczuwalne;
- pojazd ściąga na jedną stronę;
- kiedy toczy się nadwozie, charakterystyczne dźwięki są słyszalne z zawieszenia;
- wibracje są wyczuwalne w kabinie pasażerskiej.
Przyczyny wad tulei stabilizatora
Tuleje stabilizatora mają ograniczoną żywotność. Średnio, zaleca się wymienić je po 30,000 km przebiegu. Ignorowanie tych zaleceń skutkuje w przyspieszonym zużyciu rozpórek.
Przedwczesna awaria tulei może być powiązana z niestosowaniem się z zaleceniami ich użytkowania. Części powinny być czyszczone przy każdej inspekcji: nagromadzony brud ma destrukcyjny wpływ na materiał, z którego są wykonane. Poza tym, nie zaleca się smarować tulei, żeby wyeliminować skrzypienie: po pierwsze, to redukuje skuteczność elastycznych elementów; po drugie, składniki zawarte w smarach mogą zniszczyć gumę.
Tuleje stabilizatora mogą wymagać wcześniejszej wymiany także, jeśli pojazd jest używany na niskiej jakości nawierzchniach lub w obszarach o ekstremalnym klimacie, oraz jest często używany do transportu ładunków. Zwiększony stres na części powoduje ich pękanie, a zmiany temperatury - pogorszoną elastyczność.
Czasami wady elastycznych elementów są skutkiem ich niskiej jakości. Żeby części były trwałe tak długo, jak to możliwe, wielu producentów pojazdów zaleca używanie poliuretanowych tulei, jeśli taka możliwość jest przewidziana w budowie pojazdu lub produktów z ochronnymi osłonami.
Wymiana tulei stabilizatora
Wymiana tulei stabilizatora jest łatwa dla każdego. Stosuj się do następujących instrukcji:
- Postaw pojazd na podnośniku.
- Rozmontuj koła.
- Jeśli to konieczne, usuń pokrywę wału korbowego, żeby zdobyć dostęp do części.
- Odkręć połączenia drążków i stabilizatora, odłącz jednostki.
- Odkręć przednie połączenia wspornika tulei i rozluźnij tylne połączenia.
- Rozmontuj części.
- Oczyść miejsce montażu z brudu i zainstaluj nowe części.
- Złóż wszystko w odwrotnej kolejności.