Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Awarie rozdzielacza zapłonu
Oznaki awarii rozdzielacza zapłonu
Powody awarii rozdzielacza zapłonu
Diagnostyka
Wartość oporu to główny wskaźnik serwisowania rozdzielacza zapłonu. Jego pomiar wykonywany jest przez podłączenie omometru do styków. Rozdzielacz działa prawidłowo jeśli wartości są następujące:
Indywidualne wskaźniki oporu wyszczególnione są w dokumentacji technicznej danego pojazdu. Planowa diagnostyka rozdzielcza wykonywana jest wraz ze sprawdzeniem wszystkich systemów co 30000 kilometrów jazdy.
Naprawa rozdzielacza zapłonu
Naprawa rozdzielacza zapłonu wykonywana jest tylko przez specjalistów na stacji serwisowej. Dzieje się tak ponieważ część posiada czułe czujniki, których uszkodzenie może spowodować całkowite uszkodzenie układu zapłonowego.
Jeżeli na osłonie rozdzielacza znajdują się uszkodzenia, powinien on zostać wymieniony. Jeżeli styk węglowy wypadnie podczas zdejmowania osłony rozdzielacza, należy dokonać wymiany węgla i sprężyny. Możliwa jest również wymiana jedynie uszkodzonych części, spełniając te dwa warunki:
Wymiana rozdzielacza zapłonu
Rozdzielacz zapłonu musi zostać wymieniony natychmiast po wykryciu uszkodzenia krytycznego, lub po zakończeniu okresu roboczego.
Ażeby zdemontować rozdzielacz należy zdjąć wirnik, w celu odłączenia mocowań cewki i jej przewodów, a także odłączyć kondensator. Ta czynność jest dość skomplikowana i zajmuje dużo czasu. Konieczne jest oznaczenie sekwencji i par połączeń styków. Podłączenie nieprawidłowych par przewodów może prowadzić do uszkodzenia całego układu zapłonowego.