
Moduł Zapłonowy dla samochód
Moduł zapłonu od najlepszych producentów
Moduł zapłonu dla
Moduł zapłonu: przydatne informacje
Jak rozpoznać wady modułu zapłonu
Żeby sprawdzić stan części, użyj instrumentów do mierzenia (omomierz/miernik uniwersalny). Żeby sprawdzić, czy wystąpiło zwarcie w nadwoziu auta, połącz jeden kabel urządzenia do centralnego kontaktu modułu, a drugi do nadwozia. Urządzenie nie zareaguje, jeśli moduł jest w dobrym działającym stanie. Wydajność musi być sprawdzana w parach. Połącz kable miernika do cylindrów. Brak reakcji urządzenia jest oznaką wadą.
Żeby sprawdzić obwody pierwotne modułu, połącz kable omomierza do końcówek po prawej i po lewej stronie. Jeśli nie ma odczytu, część nie działa. Porównaj otrzymane dane do wartości dozwolonych przez producenta.
Obudowa modułu także powinna być zdiagnozowana. Jeśli uszkodzona, należy ją wymienić.
Możesz zauważyć, że moduł zapłonu wymaga diagnostyki dzięki następującym znakom:
- niestabilne działanie silnika;
- zmniejszona moc silnika;
- aktywacja systemu awaryjnego zatrzymania silnika;
- pojazd szarpanie przy przyspieszaniu;
- brak napięcia w drugim i trzecim cylindrze, lub w pierwszym i w czwartym.
Przyczyny wad modułu zapłonu
Powszechne przyczyny braku prądu elektrycznego w module zapłonu to połamane kable, rozluźnienie połączenia końcówek lub ich zanieczyszczenie. Mechaniczne uszkodzenie części jest zazwyczaj spowodowane wpływem fizycznej siły podczas instalacji. Pęknięcia na obudowie części sprawiają, że wewnętrzne elementy brudzą się oraz utleniają ze względu na przedostawanie się wilgoci do środka.
Moduł także ulega uszkodzeniu w przypadku przegrzania. Może być to spowodowane wewnętrznym zwarciem lub problemami w systemie kontrolnym silnika.
Błędy w działaniu systemu mogą skrócić żywotność części. Zwłaszcza nigdy nie pozostawiaj zapłonu włączonego, jeśli silnik nie jest uruchomiony. Żywotność części zależy także od jej jakości i stosowania się do planu serwisowania.
Naprawa modułu zapłonu
Jedynie końcówki mogą być naprawione. Żeby to zrobić, usuń pokrywę obudowy modułu, usuń małe kable z wydrukowanej tablicy obwodu i zainstaluj nowe. Należy wymienić także kable kontrolerów tranzystorów, a miejsce lakierowania powinno być lakierowane.
Wymiana modułu zapłonu
Żeby wymienić część, używaj zestawu kluczy i klucza sześciokątnego. Po pierwsze, odłącz negatywną końcówkę od baterii i usuń klocek końcówki. Później odłącz kable wysokiego napięcia i usuń połączenia z silnikiem. Następnym krokiem jest instalacja nowego modułu. Połącz kable do odpowiednich cylindrów i złóż jednostkę, powtarzając powyższe kroki w odwrotnej kolejności.