
Klocki Hamulcowe dla samochód
Komplet klocków hamulcowych dla
Komplet klocków hamulcowych: przydatne informacje
Awaria szczęk hamulcowych
- olej i brud na części;
- pęknięcia na powierzchni;
- zużycie;
- zwiększenie luki między szczękami i bębnami;
- odkształcenie szczęk;
- uszkodzenia mechaniczne;
- zblokowanie części.
Oznaki awarii szczęk hamulcowych
- przedłużenie drogi hamowania;
- obce dźwięki przy naciskaniu pedału;
- pogorszenie reakcji pojazdu i ślizganie się przy hamowaniu;
- wibracje pedału hamulca i kierownicy;
- słaba wydajność hamulca;
- zapach spalin w kabinie;
- wyciekanie płynu hamulcowego;
- sygnalizacja zużycia szczęki przez wskaźnik na desce rozdzielczej;
- tworzenie się śladu po uderzeniu na klocku/szczęce;
- uderzenia przy hamowaniu.
Powody awarii szczęki hamulcowej
- nieterminowa wymiana tarcz hamulcowych;
- działanie pyłu i brudu na klocek hamulcowy;
- sportowy styl jazdy
- wykorzystanie niskiej jakości części;
- uszkodzenie cylindrów hamulca;
- stosowanie nieodpowiednich materiałów eksploatacyjnych;
- wpływ oleju na powierzchnię części;
- wykorzystanie nie pasujących części;
- nieprawidłowa konserwacja.
Diagnostyka
Ważna jest świadomość, że powinno się dokonywać inspekcji szczęk co 10000 – 15000 kilometrów jazdy. Diagnostyka obejmuje pomiar grubości szczęki, a także wizualną inspekcję w celu znalezienia pęknięć, nacięć i wygięć powierzchni. Grubość klocka powinna być mniejsza niż 2 mm. Warto jest również przeanalizować hamowanie. Będzie musiał rozpędzić się do 60 kilometrów na godzinę (upewnij się, że droga jest płaska i sucha) i ostro spowolnić. Przy hamowaniu zwróć uwagę czy nie ma dźwięku drapania, lub uderzeń. Droga hamowania musi być równa. Inaczej jednostka ta ma awarię.
Naprawa i wymiana szczęk hamulcowych
Przypominamy, że naprawa szczęk jest nieopłacalna, gdyż jej koszta jest zazwyczaj wyższy niż zakup i montaż nowych akcesoriów. Ważne jest wiedzieć, że niezależnie od stanu szczęk, powinny być one wymieniane co 20000 kilometrów jazdy. W celu wymiany szczęk, wykonaj następujące kroki:
- odegnij krawędź płytki blokującej niższej śruby cylindra koła;
- wykręć niższą śrubę i wyciągnij ją wraz z płytką;
- podnieś zacisk wraz z cylindrem;
- zdejmij szczęki hamulcowe;
- zamontuj nowe.
Konieczne jest kilkukrotne naciśnięcie pedału hamulca, by przywrócić tłok do początkowej pozycji. Nie zapomnij sprawdzić poziom płynu hydraulicznego. Zaleca się dokonać wymiany obu szczęk jednocześnie, zarówno przednich jak i tylnych.