
Świece Żarowe dla samochód
Świece żarowe diesel dla
Świece żarowe diesel: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę świecy żarowej?
Świece żarowe mogą być zdiagnozowane zarówno w serwisie samochodowym, jak i samodzielnie. Może to być wykonane z użyciem różnych metod. Do pierwszej z nich, potrzebujesz miernika uniwersalnego. Ustaw urządzenie na tryb mierzenia oporu. Połącz jedną sondę urządzenia do wyjścia świecy żarowej, a drugą - do nadwozia. Jeśli nie ma kontaktu, część jest wadliwa.
Możesz zauważyć, że świeca żarowa wymaga diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- silnik nie uruchamia się lub uruchamia z trudnością;
- silnik nie działa prawidłowo;
- zaobserwowano biały gaz wydechowy.
Przyczyny wad świecy żarowej
Jednym z powodów awarii jest koniec żywotności żarówki, która jest zaprojektowana na 50-60 tysięcy przebytych kilometrów. Jednakże, jeśli problemy z częścią pojawią się przy mniejszym przebiegu, powód często leży w nieprawidłowości wyposażenia paliwowego. Awaria części także często jest spowodowana nieprawidłowościami regulatora lub alternatora, wysokim napięciem.
Jeśli wtryskiwacz jest zanieczyszczony lub zużyty, silny strumień paliwa jest ukierunkowany na pracujący element ogrzewania. To prowadzi do utraty spójności skorupy grzejnika i wskutek tego, żarówka ulega uszkodzeniu.
Jeśli przekaźnik kontrolny jest uszkodzony, świeca żarowa przegrzewa się. W takim wypadku, obudowa części jest zdeformowana i topi się na powierzchni, a żarówka przepala się. Sam przekaźnik może się przepalić lub kable z niego pochodzące mogą się przerwać lub otrzeć.
Awaria części może być też związana z nieprawidłowym użytkowaniem, wadami produkcji lub niską jakością części. W końcu, element może się uszkodzić, jeśli został nieprawidłowo zainstalowany i nieprawidłowo dokręcony.
Wymiana świecy żarowej
Wadliwą część należy wymienić. To zadanie należy zlecić specjalistom w serwisie samochodowym, jako że materiał części jest bardzo wrażliwy i może być łatwo uszkodzony przy nieprawidłowej instalacji.
Żeby świece żarowe działały prawidłowo, przeprowadzaj rutynowe sprawdzanie co sześć miesięcy. Część należy wymieniać co każde 60 tysięcy przebytych kilometrów.