
Przekaźnik Świec Żarowych dla samochód
Sterownik swiec zarowych od najlepszych producentów
Sterownik swiec zarowych dla
Sterownik swiec zarowych: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę przekaźnika świec żarowych
Wady przekaźnika świec żarowych są łatwe do sprawdzenia samodzielnie. Do tego celu potrzebujesz miernika uniwersalnego lub lampy testowej.
Musisz podłączyć sondy testera lub styki lampy do kołków kontrolnych przekaźnika i zastosować napięcie o wartości 12 V. Jeśli przekaźnik działa prawidłowo, lampka zapali się, a odczyty testera zmienią się. Poza tym, usłyszysz charakterystyczny klik. Brak światła z żarówki, brak kliknięcia i niezmienione odczyty testera wskazują, że styki przekaźnika nie są zamknięte.
Po tym, przełącz miernik uniwersalny na tryb oporności i zmierz opór pomiędzy kołkami cewki zwojowej przekaźnika. Jeśli miernik pokazuje przerwanie, część wymaga wymiany.
Dwustopniowe przekaźniki świec żarowych są instalowane w wielu nowoczesnych samochodach. W takim wypadku, należy przetestować opór pomiędzy dwoma parami styków kontrolnych, jak opisano powyżej.
Możesz stwierdzić, że przekaźnik świec żarowych wymaga inspekcji dzięki następującym oznakom:
- brak kliknięcia, kiedy przekręcasz klucz w zapłonie w okresie zimowym;
- wskaźnik świec żarowych jest podświetlony lub nie włącza się;
- komputer pokładowy sygnalizuje błąd;
- silnik uruchamia się z problemami w niskich temperaturach.
Przyczyny wad przekaźnika świec żarowych
W większości przypadków, awaria przekaźnika ma miejsce z powodu naruszenia szczelności obudowy i przedostania się do niego brudu i wilgoci, co powoduje utlenienie się styków. Poza tym, nagromadzone złoża mogą prowadzić do zatoru ruchomej armatury. W takich wypadkach, styki kontrolne przekaźnika nie otwierają obwodu nawet po przesłaniu mocy, co skutkuje ich przegrzaniem i przepaleniem.
Brud, wilgoć i wysokie temperatury są niebezpieczne dla zwojów przekaźnika, jako że mają niszczycielski wpływ na jego warstwę izolacyjną i mogą przyczynić się do zwarcia cewki zwojowej lub zerwaniu zwojów.
Całkiem często przegrzewanie części ma miejsce z powodu mechanicznego zużycia ruchomych styków, ponieważ ich niezawodność połączenia jest przerwana lub ponieważ łączniki zaczęły pękać.
Jeśli przekaźnik ulega awarii zbyt często, musisz sprawdzić, czy napięcie jest stabilne w obwodzie i czy parametry części są zgodne z wymaganiami technicznymi pojazdu.
Naprawa i wymiana przekaźnika świec żarowych
Czasami wydajność części może być wznowiona przez oczyszczenie styków i zaciśnięcie połączeń. Ale zazwyczaj przekaźnik jest przedmiotem wymiany. Możesz zainstalować nową część samodzielnie. Do tego celu, stosuj się do następujących instrukcji:
- Wyłącz zapłon.
- Odłącz ujemną końcówkę od baterii.
- Odkręć śruby klapy pokrywy ECU.
- Usuń klapę.
- Odłącz złącze przewodów z przekaźnika.
- Wyciągnij część z miejsca montażu.
- Zainstaluj nową część w tym samym miejscu.
- Zdiagnozuj system.