
Cewka Zapłonowa dla samochód
Zespół cewek dla
Zespół cewek: przydatne informacje
Awarie cewek zapłonowych
- cewka jest uszkodzona;
- zużycie części;
- cewki zapłonowe są przegrzane;
- końcówka cewki jest zużyta;
- blok układu zapłonowego jest uszkodzony.
Oznaki awarii cewki zapłonowej
- naruszenie częstotliwości ruchu tłoka silnika, szczególnie przy dużej wilgotności;
- maksymalna moc samochodu jest znacznie zmniejszona;
- wysoki wskaźnik spalania paliwa;
- wskaźnik „Sprawdź silnik” pali się.
Przyczyny awarii cewki zapłonowej
- świece zapłonowe niskiej jakości;
- silnik jest przegrzany;
- oddziaływanie temperatury zewnętrznej, brudu i pyłu na część;
- zerwana izolacja na cewce osiągającej napięcie 35000V;
- poluzowane mocowania;
- drgania cewek;
- nieprawidłowe działanie trybu obwodu elektrycznego.
Diagnostyka
Do zidentyfikowania wszystkich awarii cewki zapłonowej potrzebny jest specjalny sprzęt. Samodzielnie można sprawdzić jedynie objawy zewnętrzne. Oznaki utlenienia, ciemne nasycenie, lub małe nacięcia na skrzynce części są oznakami awarii.
Nawet znaczące oznaki awarii w cewce oznaczają, że właściciel pojazdu musi natychmiast sprawdzić część na stacji serwisowej. Przede wszystkim, serwisanci sprawdzą wskaźniki oporu bloków zapłonowych (pierwotne i wtórne). Należy zastosować do tego multimetr i omometr. W przypadku cewki pierwotnej, standardowe wartości wynoszą 0,5-2 Ohma. Dokładne wskaźniki oporu są określone przez producenta w dokumentacji technicznej.
Cewka powinna być wymieniana po 60000 – 80000 kilometrów działania. Zaleca się wykonywać diagnostykę przynajmniej dwa razy do roku, lub co 30000 kilometrów działania.
Naprawa i wymiana cewki zapłonowej
Cewki zapłonowej nie da się naprawić. Tlen dostający się do obudowy części zamiennej jedynie pogorszy jego działanie. Wymiana jest konieczna nawet w przypadku wykrycia drobnych nieprawidłowości.
Prawidłowe działanie cewki zapłonowej zależy od odpowiedniego podłączenia przewodów. Wymiana części nie trwa długo, jednak wymaga wsparcia wykwalifikowanych techników.