Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Jak rozpoznać wadę koła pasowego wału korbowego
Sprawdzanie koła pasowego wału korbowego jest zalecane co 60,000 kilometrów. Pękanie lub wypaczenie rozciągliwych elementów, rozkład gumowych lub metalowych części, pęknięcia na piaście lub blisko otworów mocujących, wielokolorowe plamy na zewnętrznej powierzchni obudowy wskazują na to, że część wymaga wymiany.
Nieobecność widocznych wad nie może zawsze gwarantować, że część jest w dobrym stanie. Żeby sprawdzić, czy działa, musisz zaznaczyć koło pasowego od środka do brzegu, potem uruchomić silnik i włączyć różne wyposażenie, żeby dostarczyć maksymalnego obciążenia na pasie napędowym. Następnie należy wyłączyć silnik i sprawdzić, czy znaczenia się pokrywają.
Możesz zauważyć, że koło pasowe wału korbowego musi być sprawdzone przez następujące oznaki:
Przyczyny wad koła pasowego wału korbowego
Koło pasowe wału korbowego ma ograniczoną żywotność i należy do części, które są przedmiotem prewencyjnej wymiany. Średnia żywotność części to 90,000-120,000 km.
Przedwczesne zużycia koła pasowego może być spowodowane agresywnym wpływem środowiska. Spadki temperatury, docieranie płynów roboczych, w tym oleju i benzyny prowadzą do awarii nawilżających elementów i łożyska rękawa.
Warunki działania samochodu znacznie wpływają na żywotność części. Jazda po mieście, często przy zredukowanych rmp, nagłe starty i hamowanie tworzą wysokie obciążenia na jednostce.
Błędy w instalacji są całkiem powszechną przyczyną awarii koła pasowego. Użytkowanie nieprawidłowego wyposażenia lub starych śrub, nadmierny lub niewystarczający moment obrotowy zacisku połączeń, intensywne obciążenia mogą skutkować w pękaniu części. Po instalacji musisz sprawdzić wyrównanie elementów napędu; w dodatku wymiana pasa napędowego jest zalecana, w przeciwnym razie znacznie zwiększa się ryzyko przedwczesnego zużycia koła pasowego.
Czasami awarie koła pasowego pasa są bezpośrednio połączone z instalacją dodatkowego wyposażenia, nieprzewidzianego przez producenta auta, jak klimatyzator lub inny alternator.
Wymiana koła pasowego wału korbowego
Jeśli jakieś awarie powstaną, koło pasowe musi być wymienione. Niezależna instalacja nowej części nie jest trudna, ale wymagane są specjalne narzędzia: rączką do trzymania koła pasowego uchwyt pasa, ciągarka i głębok nasadka. Kroki powinny być przeprowadzone w następującej kolejności: