
Zestaw montażowy układu wydechowego do samochodu
Zestaw montażowy układu wydechowego dla
Zestaw montażowy układu wydechowego: przydatne informacje
Jak rozpoznać wady mocowań i przegubów systemu wydechowego
Części najlepiej jest sprawdzać na szybie kontrolnym lub na rampie samochodowej. Dokładne sprawdź część: korozja, pęknięcia, deformacja, przepalenia na powierzchni przegubów, destrukcja gumowych elementów wskazują na konieczność ich wymiany. Potem sprawdź niezawodność mocowań systemu wydechowego.
Później upewnij się, że system wydechowy jest hermetyczny. Dla tego celu, poproś asystenta o uruchomienie silnika i spróbuj rozpoznać wyciek. Jeśli dym wydostaje się z przegubów, zaciski lub przewody rury mogą być rozluźnione.
Możesz zauważyć, że mocowania i przeguby systemu wydechowego wymagają diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- czuć wibracje w kabinie pasażerskiej;
- przerywane pukanie lub klekot słyszany spod pojazdu;
- zapach spalin w kabinie pasażerskiej;
- system wydechowy działa zbyt głośno;
- zmniejszona moc silnika;
- pogorszona dynamika pojazdu.
Przyczyny wad mocowań i przegubów systemu wydechowego
Ze względu na ich lokalizację, elementy mocujące i przeguby systemu wydechowego są stale narażone na wilgoć, zmiany temperatury i agresywne chemikalia. Dlatego, najpowszechniejsze wady, które zmuszają do wymiany części, to korozja lub pęknięcia materiału amortyzatorów magnetycznych.
Całkiem często powodem złamania, pęknięcia i deformacji części jest doświadczenie intensywnej siły uderzenia, co dzieje się, kiedy różne obiekty uderzają o spód pojazdu lub gdy samochód przejeżdża po przeszkodach. Ryzyko mechanicznego uszkodzenia wzrasta znacznie, jeśli pojazd jest użytkowany w niekorzystnych warunkach, na przykład na drogach terenowych. Podobne konsekwencje mogą powstać przez niedbały sposób prowadzenia.
Elementy mocujące i przeguby mogą ulec awarii nie tylko przez warunki użytkowanie, ale także przez nieprawidłowe działanie innych jednostek. Bardzo wibrujący silnik może spowodować przedwczesne rozluźnienie zacisków i kołnierzy. Z kolei bardzo wysokie temperatury spalin mogą powodować przepalanie się przegubów i pierścieni zabezpieczających.
Wymiana mocowań i przegubów systemu wydechowego
W większości przypadków możesz wymienić mocowania i przeguby systemu wydechowego bez pomocy. Musisz postawić samochód na podnośniku, szybie kontrolnym lub rampie samochodowej. Procedura zależy od lokalizacji części.
Wymiana zacisku za pomocą którego przednia rura wydechowa jest przymocowana do kolektora wydechowego wymaga specjalnego urządzenia. Część powinna być zwolniona i ostrożnie usunięta, po czym należy zainstalować nową część w tym samym miejscu.
Wymiana mocowań tłumika jest także bardzo łatwa: wszystko, co musisz zrobić, to odkręcić śruby, które łączą mocowania do wspornika, przesunąć mocowanie i rozmontować go. Żeby ułatwić instalację nowej części i uszczelnić przeguby systemu wydechowego, używaj specjalnych smarów.
Bardziej szczegółowe instrukcje o wymianie połączeń i przegubów systemu wydechowego są dostępne w technicznej dokumentacji pojazdu.
Żeby zredukować koszta naprawy, zalecamy zakup zestawów montażowych do systemów wydechowych: zazwyczaj składają się one z klamr, mocowań, uszczelek i innych elementów wymaganych do odnowy jednostki.