
Kolektor wydechowy do samochodu
Kolektor wylotowy dla
Kolektor wylotowy: przydatne informacje
Awarie kolektora
- rdzewienie części;
- kolektor został uszkodzony, lub odkształcony w wyniku oddziaływania mechanicznego;
- część zużyła się z czasem;
- odkształcenie przetyczek części.
Oznaki awarii kolektora
- silnik wydaje nietypowe dźwięki podczas użytkowania;
- spaliny dostają się pod maskę;
- zwiększenie spalania paliwa;
- wskaźniki sondy lambda przekraczają normę;
- zapach spalin w kabinie.
Powody awarii kolektora
- niskie ciśnienie części;
- różnice temperatur kolektora;
- drgania części;
- brak nieznacznej krawędzi łączącej;
- uszczelki są uszkodzone, lub zużyte;
- mocowania części są uszkodzone.
Diagnostyka
Przede wszystkim zdemontuj część w celu określenia jej stanu. Należy zacząć od sprawdzenia kolektora w celu znalezienia uszkodzeń o charakterze mechanicznym i naruszeń geometrii części. Po tym oceń spójność mocowań. Układ musi być hermetyczny, ażeby zapobiec przedostawania się spalin. Bardziej szczegółowa diagnostyka części wymaga specjalistycznego stanowiska i sprzętu komputerowego.
Część wykonana z żeliwa może być użytkowana przez około trzy lata, a żywotność stalowego kolektora (w przypadku braku obtłuczeń), może osiągnąć siedem lat, gdyż tego typu część nie rdzewieje.
Naprawa i wymiana kolektora
Naprawa może wyeliminować nieznaczne defekty i uszkodzenia części. Użyj spawania w celu naprawy małych nacięć. Jednak konieczne jest pamiętać, że jeśli kolektor jest wykonany ze stali nierdzewnej, straci on swoje właściwości i straci swoją wytrzymałość. Modelacja pozwoli przywrócić początkowy kształt części. Tego typu środki zapobiegawcze przedłużą nieco żywotność kolektora. Jeżeli część zardzewieje, należy ją wymienić.