
Zawór EGR dla samochód
Zawór recyrkulacji spalin dla
Zawór recyrkulacji spalin: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę zaworu układu recyrkulacji spalin
Sprawdzanie przydatności zaworu układu recyrkulacji spalin nie jest zbyt trudne: diagnostyka systemu wydechowego nie tylko zajmuje dużo czasu, ale także wymaga użycia profesjonalnego wyposażenia. Dlatego, lepiej jest zlecić inspekcję specjalistom w serwisie samochodowym.
W starych samochodach, gdzie ciśnienie zwrotne nie jest tworzone w systemie wydechowym, inspekcja zakłada usunięcie zaworu. Próżnia o wysokości 250 mm Hg jest aplikowana za pomocą pompy pompy próżniowej połączonej z zaworem. Jeśli część jest zdatna do użytku, pręt wycofa się, otwierając mechanizm zamku, a próżnia pozostanie na tym samym poziomie przez nie krócej niż 30 sekund. W przeciwnym razie, część należy wymienić.
W nowoczesnych autach z ciśnieniem zwrotnym w katalizatorze, przeprowadzenie diagnostyki jak powyżej jest niepraktyczne. W takich przypadkach, podczas sprawdzania, stosuj się do instrukcji producenta pojazdu.
Możesz zauważyć, że zawór układu recyrkulacji spalin potrzebuje diagnostyki dzięki następującym znakom:
- przy niskich obrotach silnika i na luzie, silnik działa niestabilnie;
- komputer pokładowy wskazuje na błąd;
- zwiększona konsumpcja paliwa;
- zmniejszona moc silnika.
Przyczyny wad zaworu układu recyrkulacji spalin
Najpowszechniejszą przyczyną wady zaworu układu recyrkulacji spalin jest używanie niższej jakości paliwa. Jego skład wzmaga tworzenie się złóż osadu, co w rezultacie skutkuje zatorem zaworu i ma negatywny wpływ na metalowe części silnika i powiązanych systemów.
Zanieczyszczenie wtryskiwaczy paliwa, pogorszenie się wydajności pompy i utrata szczelności systemu wlotowego osłabia proces przygotowywania mieszanki powietrza i paliwa. Jego osłabienie może prowadzić w zwiększeniu się temperatury gazów wydechowych, co z kolei prowadzi do przepalenia się zaworu. Ta wada może być także spowodowana wadami zapłonu, systemów czasowych lub wtrysku, kiedy paliwo spala się w układzie wydechowym.
Powszechną wadą zaworu układu recyrkulacji spalin jest zniszczenie membrany. Może to się zdarzyć z powodu gromadzenia się zanieczyszczenia na powierzchni membrany, niskiej jakości części lub nieprawidłowego serwisowania zaworu, jak na przykład używanie agresywnych środków czyszczących.
Naprawa i wymiana zaworu układu recyrkulacji spalin
Naprawa części jest ograniczona do czyszczenia. Żeby usunąć złoża brudu i osadu, najpierw uderz zawór miękkim młotkiem, po czym wytrząśnij lub wydmuchaj okruchy z wewnątrz. Dziura wylotowa może być ostrożnie wyczyszczona za pomocą małego śrubokręta. Pamiętaj, żeby nigdy nie płukać zaworu rozpuszczalnikami.
Żeby wymienić wadliwy zawór, stosuj się do tych kroków:
- Rozmontuj komorę plenum rury wlotowej.
- Odłącz wąż próżniowy od zaworu.
- Odkręć śruby, które łączą części do elementów systemu wlotowego.
- Usuń zawór i wymień go na nowy.
- Zainstaluj wszystkie części w odwrotnej kolejności.