
Tłumik Końcowy dla samochód
Wydech końcowy dla
Wydech końcowy: przydatne informacje
Główne awarie tłumika
- pęknięcia w głównym tłumiku spowodowane wpływem mechanicznym;
- poluzowanie styków części;
- problemu z podkładkami spowodowane przekroczeniem terminu użytkowania, lub uszkodzeniem fizycznym;
- spadek ciśnienia w układzie;
- przekroczenie terminu użytkowania, lub fizyczne uszkodzenia izolacji, lub podziurawienie rur.
Oznaki awarii głównego tłumika
- rura wydechowa wytwarza dużo hałasu;
- gazy przechodzą przez inne części samochodowe, poza rurą wydechową;
- znaczny spadek mocy silnika.
Powody awarii głównego tłumika
- doszło do uszkodzenia z powodu wypadku drogowego, lub uderzenia fizycznego;
- stosowanie tłumika po dopuszczalnym czasie użytkowania;
- pojawienie się rdzy;
- stosowanie niskiej jakości paliwa;
- zepsucie dodatkowych tłumików.
Diagnostyka
Szacowany czas stosowania głównego tłumika ze stali (z dodatkiem aluminium) nie przekracza dwóch-trzech lat. Po tym nie zalecamy stosować tej części. Zatory w perforowanych rurach zmniejszają wydajność tłumika nie pozwalają na zewnętrzne filtrowanie gazów. Ciśnienia w rurach zwiększa się i powoduje wzrost temperatury silnika.
Układ wydechowy wymaga profilaktycznego sprawdzanie co 50000 kilometrów działania. Sportowy styl jazdy i jazda po drogach o kiepskiej nawierzchni są powodami częstszej diagnostyki.
Naprawa i wymiana głównego tłumika
Małe uszkodzenia fizyczne, lub małe nacięcia na powierzchni mogą zostać naprawione za pomocą zwyczajnych narzędzi do spawania. Jednak takie środki są tymczasowe, gdyż wymaga się przeprowadzić pełną wymianę części w najkrótszym czasie.
Wystarczy odłączyć jarzma tłumika i mocowanie katalizatora tleniącego w celu wymiany uszkodzonej części. Następnie konieczne jest zdjęcie nakładek, usunięcie tłumików, katalizatorów utleniających i tłumika. Procedura ta nie zajmie dużo czasu, jeżeli powtórzysz te kroki i będziesz działał ostrożnie. Ażeby odnowić pracę układu wydechowego, często wystarczy prawidłowo podłączyć tłumik.
Montaż tłumika wymaga specjalnej uwagi. Część ta może szkodzić układy z nim związane, gdyż w trakcie pracy mocno się nagrzewa. Ważne jest sprawdzenie osadzenia tłumika na amortyzatorach i ramionach wspierających. Nie powinno być również żadnego kontaktu z innymi częściami samochodu znajdującymi się obok niego.