Tłok dla samochód

Tłok sklep

Jak rozpoznać wadę tłoka silnika

Stan części może być oszacowany podczas wszechstronnego badania grupy cylindrowo-tłokowej wykonywanego w serwisie samochodowym. Po pierwsze, używając odpowiedniego wyposażenia, mierzone są kompresja cylindra i wyciek gazu skrzyni korbowej oraz sprawdzana jest szczelność komory spalania. Po tym, jeśli to konieczne, silnik jest demontowany i przeprowadzane jest szacowanie uszkodzenia jego części.

Przy samodzielnym sprawdzaniu, poproś asystenta o uruchomienie silnika, włączenie luźnego biegu i następnie nagłe wciśnięcie pedału gazu. W tym samym czasie, nałóż pusty arkusz papieru na rurę wydechową. Plamy oleju na powierzchni papieru często wskazują na zużycie grupy cylindrowo-tłokowej.

Możesz zauważyć, że tłok wymaga sprawdzenia przez następujące oznaki:

  • zwiększyło się zużycie paliwa;
  • zmniejszyła się moc silnika;
  • niebiesko-szary lub czarny dym wydostaje się z rury wydechowej;
  • świece żarowe są pokryte złożami węgla;
  • olej jest znaleziony w filtrze powietrza lub w rurze łączącej;
  • silnik jest niestabilny na luzie, a dźwignia zmiany biegów wibruje;
  • nietypowe dźwięki są słyszalne, kiedy silnik działa, które zwiększają się przy niskich rpm lub pod wpływem obciążeń.

Przyczyny wad tłoka silnika

Każda sytuacja, kiedy procesy trwające w komorze spalania są naruszane, jest niebezpieczna dla tłoka. Na przykład, mieszanka paliwa i powietrza może spalać się dłużej niż zazwyczaj z powodu wad w systemie dostarczania paliwa lub systemie turbosprężarki, lub ze względu na opóźnioną wymianę filtra powietrza. To może być przyczyną topnienia dolnej powierzchni tłoka. Używanie niskooktanowej benzyny powoduje wybuch w silniku, co prowadzi do erozji metalu i jego destrukcji.

Prześwit pomiędzy częścią i cylindrem, nieprawidłowe dopasowanie podczas składania fabrycznego skutkuje przedwczesnym zużyciem brzegu tłoku. Taki sam efekt powstaje przy przegrzewaniu się silnika.

Brak oleju lub zbyt niskie ciśnienie w systemie nawilżania są destrukcyjne dla tłoka: brak warstwy oleju pomiędzy metalowymi powierzchniami prowadzi do ich przegrzania, topnienia i zatoru. Lekceważenie rozkładu wymiany smaru prowokuje zanieczyszczenie przewodów silnika i przyspieszone zużycie ruchomym złączy.

Zużyte, wypaczone lub popękane pierścienie tłoka nie mogą zapewnić niezawodnego uszczelnienia. Gorące gazy wylatują przez utworzone dziury, co prowadzi do spalenia się warstwy oleju na ściankach cylindra. To skutkuje zarysowaniem powierzchni tłoka.

Przedostawanie się obcych ciał to komory spalania prowadzi do mechanicznego uszkodzenia: odprysków, pęknięć i dziur.

Naprawa tłoka silnika

W niektórych przypadkach, metoda pryskania metalu jest używana do odnowienia powierzchni części i jej oryginalnych wymiarów. Po pierwsze, uszkodzone punkty są oczyszczane, po czym pokrywane specjalnym związkiem. Kiedy ten stwardnieje, nadbudowany obszar powinien być uziemiony, a nadmiar wycięty za pomocą freza.

Czasami, żeby zredukować prześwity i ulepszyć szczelność w dopasowaniu części, specjalny pierścień sprężynowy jest instalowany w zużytym rowku tłoka wraz z pierścieniem tłoka.  

Wymiana tłoka silnika

Jeśli część nie jest zdatna do naprawy, tłok powinien być wymieniony na nowy. Rozmiar naprawianej części jest zazwyczaj większy niż nominalny, zatem podczas instalacji, części przechodzą toczenie. W większości przypadków, piłowanie i szlifowanie cylindra jest także wymagane. Wymiana tłoka powinna być przeprowadzana jedynie w serwisie samochodowym.

Tłok od najlepszych producentów
Tłok w oryginalnej jakości od KOLBENSCHMIDT producent Tłok w oryginalnej jakości od NÜRAL producent Tłok w oryginalnej jakości od ET ENGINETEAM producent Tłok w oryginalnej jakości od MAHLE ORIGINAL producent Tłok w oryginalnej jakości od AISIN producent Tłok w oryginalnej jakości od IPSA producent Tłok w oryginalnej jakości od ASHIKA producent Tłok w oryginalnej jakości od BLUE PRINT producent
Tłok w oryginalnej jakości od DT producent Tłok w oryginalnej jakości od NE producent Tłok w oryginalnej jakości od AE producent Tłok w oryginalnej jakości od JAPANPARTS producent Tłok w oryginalnej jakości od BUGIAD producent Tłok w oryginalnej jakości od Borsehung producent Tłok w oryginalnej jakości od TRUCKTEC AUTOMOTIVE producent
Najwyższej jakości części: Tłok do swojego samochodu
Kupić MAHLE ORIGINAL Tłok 033 20 00 dla samochódu w niskiej cenie 320,17 PLN
-22%
320,17 PLN
410,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | MAHLE ORIGINAL 033 20 00
Informacja o towar
Na stanie Szczegóły
Kupić NÜRAL Tłok 87-432200-00 dla samochódu w niskiej cenie 522,01 PLN
-22%
522,01 PLN
669,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | NÜRAL 87-432200-00
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 73,000
  • żrednica cylindra [mm]: 84,00
  • obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową
  • sworzeń o żr. [mm]: 32
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kanałem chłodzącym, z mocowaniem pierscieni tłokowych, dla korbowodów o przekroju trapezowym
  • Numer komponentu: 08-432200-00
  • Numer seryjny: 0840BB
  • Wielkożć kompresji [mm]: 47,000
  • żrednica wyżłobienia [mm]: 47,500
  • długożć trzpienia [mm]: 63
  • Głębokożć wyżłobienia 1 [mm]: 14,500
  • Wymiar standardowy [STD]:
Na stanie Szczegóły
Kupić NÜRAL Tłok 87-437000-00 dla samochódu w niskiej cenie 315,68 PLN
-22%
315,68 PLN
404,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | NÜRAL 87-437000-00
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 71,150
  • żrednica cylindra [mm]: 82,50
  • sworzeń o żr. [mm]: 28
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kanałem chłodzącym, z mocowaniem pierscieni tłokowych, dla korbowodów o przekroju trapezowym
  • Numer komponentu: 08-437000-00
  • Wielkożć kompresji [mm]: 45,650
  • żrednica wyżłobienia [mm]: 45,290
  • długożć trzpienia [mm]: 66
  • Głębokożć wyżłobienia 1 [mm]: 12,470
  • Wymiar standardowy [STD]:
Na stanie Szczegóły
Kupić NÜRAL Tłok 87-123400-30 dla samochódu w niskiej cenie 351,19 PLN
-22%
351,19 PLN
450,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | NÜRAL 87-123400-30
Informacja o towar
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 90732620
Kupić KOLBENSCHMIDT Tłok 90732620 dla samochódu w niskiej cenie 178,21 PLN
-22%
178,21 PLN
228,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | KOLBENSCHMIDT 90732620
Informacja o towar
  • Nadwymiar [mm]: 1,00
  • sworzeń o żr. [mm]: 24
  • długożć trzpienia [mm]: 64
  • Numer komponentu: 32922, 35517, 39240
  • Ilożć: 3
  • Numer seryjny: 076118
  • otwór o żr [mm]: 77,51
  • Wielkożć kompresji [mm]: 41,45
  • Długożć [mm]: 71,45
  • Głębokożć wyżłobienia 1 [mm]: 1,6
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 40759600
Kupić KOLBENSCHMIDT Tłok 40759600 dla samochódu w niskiej cenie 405,79 PLN
-22%
405,79 PLN
520,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | KOLBENSCHMIDT 40759600
Informacja o towar
  • Wymiar standardowy [STD]:
  • sworzeń o żr. [mm]: 23
  • długożć trzpienia [mm]: 53
  • Numer komponentu: 66002, 66003, 66004
  • Ilożć: 3
  • Numer seryjny: 082261
  • otwór o żr [mm]: 82,51
  • Wielkożć kompresji [mm]: 29,6
  • Długożć [mm]: 50,1
  • Głębokożć wyżłobienia 1 [mm]: 6,2
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 87-109507-00
Kupić NÜRAL Tłok 87-109507-00 dla samochódu w niskiej cenie 184,64 PLN
-22%
184,64 PLN
236,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | NÜRAL 87-109507-00
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 71,700
  • żrednica cylindra [mm]: 77,00
  • sworzeń o żr. [mm]: 24
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z mocowaniem pierscieni tłokowych
  • Numer komponentu: 08-109507-00
  • Numer seryjny: 07633
  • Wielkożć kompresji [mm]: 41,700
  • długożć trzpienia [mm]: 64
  • Głębokożć wyżłobienia 1 [mm]: 1,600
  • Nadwymiar [mm]: 0,50
Na stanie Szczegóły
Kupić NÜRAL Tłok 87-427700-10 dla samochódu w niskiej cenie 249,79 PLN
-22%
249,79 PLN
320,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Tłok | NÜRAL 87-427700-10
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 69,820
  • żrednica cylindra [mm]: 86,00
  • sworzeń o żr. [mm]: 30
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kanałem chłodzącym, z mocowaniem pierscieni tłokowych, dla korbowodów o przekroju trapezowym
  • Numer komponentu: 08-427700-00
  • Numer seryjny: 8648B105
  • Wielkożć kompresji [mm]: 43,420
  • żrednica wyżłobienia [mm]: 46,900
  • długożć trzpienia [mm]: 66,85
  • Głębokożć wyżłobienia 1 [mm]: 15,850
  • Wymiar standardowy [STD]:
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana