
Korek Spustowy Oleju dla samochód
Korek spustu oleju dla
Korek spustu oleju: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę korka spustowego oleju
Możesz wizualnie rozpoznać, że korek spustowy oleju jest zużyty. Jeśli część ma obdarty gwint, nie może spełniać swojej funkcji. Taka część wymaga wymiany. Czasami przyczyną problemu jest zużyta uszczelka korka spustowego. Ta także musi być sprawdzana i wymieniana po rozpoznaniu wady.
Możesz stwierdzić, że korek spustowy oleju wymaga diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- ślady wycieku oleju spod zaparkowanego pojazdu;
- zwiększone zużycie oleju;
- zmniejszenie ciśnienia w systemie oleju.
Przyczyny wad korka spustowego oleju
Główną przyczyną wady korka spustowego oleju jest nieprawidłowe użytkowanie. Jeśli zaciskasz go bez użycia klucza dynamometrycznego, moment obrotowy zacisku nie jest kontrolowany, a to skutkuje uszkodzeniem gwintu lub samego korka.
Innym powodem, dlaczego korek spustowy nie spełnia swojej funkcji jest zużycie uszczelki. Idealnie, ta część powinna być wymieniana przy każdej zmianie oleju, jako że żywotność tej części jest krótka.
Naprawa i wymiana korka spustowego oleju
Jeśli gwint korka jest obdarty, wówczas korek nie jest zdatny do naprawy i wymaga wymiany. Ważnym jest pamiętać, że jeśli gwint jest obdarty nie tylko na korku, ale także na samej misce oleju, środki będą się różnić. Musisz albo wywiercić gwintowany otwór dużej średnicy w misce oleju dla nowego korka lub całkowicie zmienić jednostkę na nową. Jeśli jedynie korek spustowy jest uszkodzony, jego wymiana jest bardzo prosta:
- Połóż pojemnik pod miską, żeby opróżnić do niego olej.
- Odkręć stary korek spustowy.
- Używając klucza dynamometrycznego, zaciśnij nową część po nałożeniu na niej nowej uszczelki.