Zawór Ssący dla samochód

Zawór Ssący sklep

Jak rozpoznać awarię zaworu wlotowego

Element ten jest poddawany przeglądami w dwóch etapach. Na początku, wszystkie układy są sprawdzane na specjalnej stacji pomiarowej przy pomocy komputera.

Następnie układ jest rozbierany, a zawór demontowany. Sprawdź część pod kątem obecności węglowego osadu i uszkodzeń mechanicznych. Zwróć szczególną uwagę na wyregulowanie zaworu oraz jego pozycję zagnieżdżenia. Przed dokonaniem regulacji zaworu wlotowego należy ochłodzić silnik. Następnie ustaw tłok do pozycji górnego, martwego punktu suwu ściskania. Następnie poluzuj drugą nakrętkę, która jest nakręcona za pierwszą oraz wyreguluj szczelinę przy pomocy miernika. Optymalna szczelina powinna pozwolić przedostać się miernikowi do wnętrza z odczuwalnym trudem.

Zauważ, że zawory nie mogą być regulowane niezależnie od siebie w stosunku do innych części. Dlatego po wymianie zaworu pamiętaj o zagnieżdżeniu nowej części na swoje miejsce.

Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki zaworu wlotowego:

  • w trakcie pracy silnika słychać jego stukanie oraz inne niespotykane dotąd dźwięki;
  • problemy z odpaleniem silnika;
  • zwiększone zużycie oleju silnikowego i paliwa;
  • nieprawidłowa praca silnika na niskich obrotach, sporadyczne gaszenie silnika na biegu jałowym.

Przyczyny awarii zaworu wlotowego

Usterka lub całkowita awaria zaworu wlotowego może być spowodowana korzystaniem z kiepskiej jakości paliwa lub oleju silnikowego. Korzystanie z paliwa niskooktanowego prowadzi do niskiego waloru przeciwstukowego paliwa, które skutkuje wysokimi obciążeniami na grupę tłoków. Konsekwentnie wzrasta temperatura robocza silnika. Na głowicy zaworu kształtuje się węglowy osad, który, po osiągnięciu określonej grubości, odrywa się i przedostaje pomiędzy gniazdo a trzon zaworu. Skutkuje to przegrzewaniem się głowicy zaworu i ograniczonym połączeniem z gniazdem.

Częstą przyczyną awarii zawory wlotowego jest zwiększona lub zmniejszona szczelina pomiędzy gniazdem a zaworem. Im większa jest dana odległość, tym szybciej zawór zużywa się, a silnik ulega awarii. Jeśli szczelina jest mniejsza niż powinna być, zawór wlotowy przestaje pełnić swoje funkcje. Z tego powodu paliwo nie przedostaje się w odpowiednim czasie do cylindrów. Jazda samochodem z zamkniętymi zaworami skutkuje przegrzewaniem się silnika i przedwczesną awarią cylindrów.

Przyczyną spalenia się zaworu wlotowego może być zbyt późny, lub wręcz przeciwnie, zbyt wczesny zapłon. Z tego powodu jeśli zawór ulegnie zepsuciu, niezbędne jest upewnienie się, czy prawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu.

Wymiana zaworu wlotowego

Naprawa nie jest w stanie usunąć nawet najdrobniejszych usterek zaworu, dlatego należy go najzwyczajniej wymienić.

Aby zdemontować zawór, należy najpierw zdjąć pas zębaty i pokrywę wału korbowego. Zaleca się oznaczenie ustawienia wahaczy i kompensatorów na pomocą markera.

Do dokręcenia śrub pokrywy wału korbowego skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Moment obrotowy dokręcenia powinien wynosić jedynie 10 N.

Aby sprawić, żeby zawory równomiernie się zużywały, wymień wszystkie części na raz.

Zawór Ssący od najlepszych producentów
Zawór Ssący w oryginalnej jakości od IPSA producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od AE producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od ET ENGINETEAM producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od FRECCIA producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od TRW Engine Component producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od TOPRAN producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od ASHIKA producent
Zawór Ssący w oryginalnej jakości od PETERS ENNEPETAL producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od BLUE PRINT producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od DT producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od SWAG producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od INTERVALVES producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od KOLBENSCHMIDT producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od CORTECO producent Zawór Ssący w oryginalnej jakości od AUTOMEGA producent
Najwyższej jakości części: Zawór Ssący do swojego samochodu
Kupić FRECCIA Zawór dolotowy R6029/S dla samochódu w niskiej cenie 27,39 PLN
-20%
27,39 PLN
34,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | FRECCIA R6029/S
Informacja o towar
  • żrednica zaworu [mm]: 32,7
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 5,5
  • Długożć [mm]: 109,3
  • Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
  • Materiał: stal chromowo-krzemowa
  • Technika połączeń: E
Na stanie Szczegóły
Kupić FRECCIA Zawór dolotowy R6580/SCR dla samochódu w niskiej cenie 41,18 PLN
-20%
41,18 PLN
51,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | FRECCIA R6580/SCR
Informacja o towar
  • żrednica zaworu [mm]: 33,9
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 6
  • Długożć [mm]: 104
  • Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Trzonek zaworu chromowany
  • Materiał: stal chromowo-krzemowa
  • Technika połączeń: I
Na stanie Szczegóły
Kupić AE Zawór dolotowy V94691 dla samochódu w niskiej cenie 32,77 PLN
-20%
32,77 PLN
40,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | AE V94691
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 103,90
  • Materiał: stal chromowo-krzemowa
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Gniazdo zaworowe hartowane, Końcówka trzonka zaworu hartowana
  • żrednica zaworu [mm]: 33,850
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 6,000
  • Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
Na stanie Szczegóły
Kupić JP GROUP Zawór dolotowy 1111301100 dla samochódu w niskiej cenie 17,98 PLN
-20%
17,98 PLN
22,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | JP GROUP 1111301100
Informacja o towar
  • żrednica zaworu [mm]: 26.9
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 6
  • Długożć [mm]: 105.9
  • Liczba rowków: 3
Na stanie Szczegóły
Kupić MAHLE ORIGINAL Zawór dolotowy 029 VE 30528 000 dla samochódu w niskiej cenie 61,98 PLN
-20%
61,98 PLN
77,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | MAHLE ORIGINAL 029 VE 30528 000
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
  • żrednica zaworu [mm]: 29,5
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 6,0
  • Długożć [mm]: 100,9
  • Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
  • Materiał grzybka zaworu: stal chromowo-krzemowa
Na stanie Szczegóły
Kupić MAHLE ORIGINAL Zawór dolotowy 021 VE 30920 000 dla samochódu w niskiej cenie 53,57 PLN
-20%
53,57 PLN
66,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | MAHLE ORIGINAL 021 VE 30920 000
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
  • żrednica zaworu [mm]: 32,7
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 5,5
  • Długożć [mm]: 109,1
  • Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
  • Materiał grzybka zaworu: stal chromowo-krzemowa
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 205 574
Kupić TOPRAN Zawór dolotowy 205 574 dla samochódu w niskiej cenie 31,58 PLN
-20%
31,58 PLN
39,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | TOPRAN 205 574
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 93,8
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 5
  • żrednica zaworu [mm]: 28
  • Liczba rowków: 3
Na stanie Szczegóły
Kupić FRECCIA Zawór dolotowy R6470/SCR dla samochódu w niskiej cenie 36,77 PLN
-20%
36,77 PLN
45,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zawór dolotowy | FRECCIA R6470/SCR
Informacja o towar
  • żrednica zaworu [mm]: 30,5
  • żrednica trzonka zaworu [mm]: 7
  • Długożć [mm]: 105,4
  • Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Trzonek zaworu chromowany
  • Materiał: stal chromowo-krzemowa
  • Technika połączeń: EE
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana