Śruby Głowicy dla samochód

Śruba głowicy cylindrów sklep

Jak rozpoznać awarie śrub głowicy cylindrów silnika

Stan śrub głowicy cylindrów silnika jest bardzo ważny: nie powinny być one uszkodzone nawet w najmniejszym stopniu. Mocowania mogą stawić czoła obciążeniom do 5 000 kilogramów, podczas gdy silnik pracuje na swoich maksymalnych obrotach. Upewnij się, że gwinty śrub nie są zapchane. W momencie, gdy znajdować się będą w nich nawet mikroskopijne ciała obce lub brud, głowica cylindrów może ulec zniszczeniu.

Nie zaleca się smarowania gwintów śrub wysokiej lepkości olejem. Może to skutkować zakleszczeniem się części.

Specjalną uwagę należy zwrócić na moment obrotowy dokręcenia śrub. Śruby muszą być dokręcone przy pomocy klucza dynamometrycznego. Moment obrotowy jest określony zgodnie z rodzajem silnika oraz materiałem, z którego są wykonane głowice cylindrów. Jego standardowa wartość wynosi 17-21 Nm. Wartość określona dla określonego modelu samochodu jest wyszczególniona w jego dokumentacji technicznej.

Jeśli zdiagnozujemy jakiekolwiek oznaki usterek śrub, należy je natychmiast sprawdzić. Podczas prawidłowego korzystania z auta śruby wytrzymają przejechanie 200 000 kilometrów.

Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki śrub głowicy cylindrów silnika:

  • pracy silnika towarzyszą niespotykane dotąd odgłosy;
  • wibracje silnika przy wysokich obrotach;
  • dekompresja systemu.

Przyczyny awarii śrub głowicy cylindrów silnika

Śruby wykorzystane w celu uszczelnienia bloku silnika nowoczesnych samochodów posiadających specjalne właściwości. Są one wykonane z materiału, który rozciąga się w przypadku powtarzanego dokręcenia. Z tego powodu nie zaleca się ich ponownego wykorzystania po wcześniejszym demontażu.

Surowo zabrania się ponowne dokręcenie śrub typu TTY, które są wykorzystywane w głowicach cylindrów silnika wykonanych z aluminium. Nie są one w stanie zapewnić wymaganej kompresji uszczelek i mogą ulec uszkodzeniu.

Kolejną przyczyną uszkodzenia śrub jest nieprawidłowy moment obrotowy dokręcenia w czasie ich montażu. Ważne jest także, aby skorzystać z niewielkiej ilości oleju w trakcie instalacji, gdyż jego zbyt duża ilość może być przyczyną zawodnego połączenia części.

Częstą przyczyną uszkodzenia śrub głowicy cylindrów silnika jest kiepska jakość oleju oraz uderzenia mechaniczne w czasie naprawy. Z tego powodu jeśli nie posiadasz wystarczającego doświadczenia, ich regulacja oraz możliwa naprawa powinna zostać powierzona specjalistom.

Wymiana śrub głowicy cylindrów silnika

Śruby głowicy cylindrów nie są zdatne do naprawy. W przypadku ich nawet niewielkich uszkodzeń należy je wymienić. Zaleca się wymianę wszystkich śrub na raz w celu uniknięcia nierównomiernego przeciążenia.

Nigdy nie gwintuj nowego gwintu śrub. Może to skutkować ich zakleszczeniem się oraz uszkodzeniem zagłębienia na głowicę. W takich okolicznościach wymagana jest całkowita wymiana głowicy cylindrów silnika.

Śruby należy dokręcić w ściśle określonej sekwencji: od brzegów głowicy cylindrów silnika do jej środka. Śruby należy dokręcić w trzech etapach, co pozwoli na uniknięcie odkształcenia uszczelki i przesunięcia głowicy cylindrów silnika, zapewniając tym samym szczelność systemu.

Komplet śrub głowicy od najlepszych producentów
Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od ELRING producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od AJUSA producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od REINZ producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od PAYEN producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od DT producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od SWAG producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od Metalcaucho producent
Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od HERTH+BUSS JAKOPARTS producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od BOSCH producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od CORTECO producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od FAI AutoParts producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od GLASER producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od ASHIKA producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od PETERS ENNEPETAL producent Śruby Głowicy w oryginalnej jakości od BF producent
Najwyższej jakości części: Śruby Głowicy do swojego samochodu
Kupić DT Podkładka, sruba głowicy cylindrowa 9.12012 dla samochódu w niskiej cenie 1,38 PLN
-20%
1,38 PLN
1,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Podkładka, sruba głowicy cylindrowa | DT 9.12012
Informacja o towar
  • Masa [g]: 3,3
  • żrednica wewnętrzna [mm]: 10,5
  • Średnica [mm]: 20
  • Grubość [mm]: 2
  • Parametr: A
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić ELRING Zestaw żrub głowicy cylindrów 758.300 dla samochódu w niskiej cenie 74,37 PLN
-20%
74,37 PLN
92,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw żrub głowicy cylindrów | ELRING 758.300
Informacja o towar
  • Wymiar gwintu: M 10
  • Długość [mm]: 175
  • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny Torx
  • Skok gwintu [mm]: 1,5
  • Rozmiar klucza: TX - E 14
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić ELRING Zestaw żrub głowicy cylindrów 426.830 dla samochódu w niskiej cenie 96,19 PLN
-20%
96,19 PLN
120,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw żrub głowicy cylindrów | ELRING 426.830
Informacja o towar
  • Wymiar gwintu: M 10
  • Długość [mm]: 150,5, 95,3, 35
  • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny Torx
  • Skok gwintu [mm]: 1,5
  • Skok gwintu 1 [mm]: 1,25
  • Skok gwintu 2 [mm]: 1,25
  • Rozmiar gwintu 1: M 8
  • Rozmiar gwintu 2: M 8
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić FEBI BILSTEIN Sruba głowicy cylindrów 26420 dla samochódu w niskiej cenie 9,18 PLN
-20%
9,18 PLN
11,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Sruba głowicy cylindrów | FEBI BILSTEIN 26420
Informacja o towar
  • Długość [mm]: 178
  • Gwint zewn. [mm]: M12
  • Rozmiar klucza: 18
  • Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny
  • Długość żruby pod główką [mm]: 166
  • Ciężar [kg]: 0,14
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić FEBI BILSTEIN Sruba głowicy cylindrów 02116 dla samochódu w niskiej cenie 6,78 PLN
-20%
6,78 PLN
8,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Sruba głowicy cylindrów | FEBI BILSTEIN 02116
Informacja o towar
  • Gwint zewn. [mm]: M12 x 1,75
  • Długosć gwintu [mm]: 91
  • Jakosć/Klasa: 10.9
  • Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny
  • Długość trzonka [mm]: 24
  • Kolor: czarny
  • Materiał: stal
  • Ciężar [kg]: 0,11
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić PAYEN Zestaw żrub głowicy cylindrów HBS359 dla samochódu w niskiej cenie 74,59 PLN
-20%
74,59 PLN
93,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw żrub głowicy cylindrów | PAYEN HBS359
Informacja o towar
  • Wymiar gwintu: M11
  • Długość [mm]: 147,00
  • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny Torx
  • Ilość: 10
  • Skok gwintu 1 [mm]: 1,50
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić ELRING Zestaw żrub głowicy cylindrów 325.930 dla samochódu w niskiej cenie 97,38 PLN
-20%
97,38 PLN
121,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw żrub głowicy cylindrów | ELRING 325.930
Informacja o towar
  • Wymiar gwintu: M 10
  • Długość [mm]: 117
  • Kształt łba sruby / nakrętki: Profil wewnętrzny klinowy (profil CV)
  • Skok gwintu [mm]: 1,5
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
Kupić REINZ Zestaw żrub głowicy cylindrów 14-32046-01 dla samochódu w niskiej cenie 45,57 PLN
-20%
45,57 PLN
56,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw żrub głowicy cylindrów | REINZ 14-32046-01
Informacja o towar
  • Wymiar gwintu: M11
  • Długość [mm]: 92
  • Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny
  • Warunki:  nowy
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dane firmy
  • Płatność
  • Dostawa
  • Zwrot towaru
  • Wymiana