
Blok silnika do samochodu
Skrzynia korbowa dla
Skrzynia korbowa: przydatne informacje
Jak rozpoznać awarię bloku silnika
Na początku należy dokonać diagnostyki silnika przy pomocy komputera. Pozwoli to na sprawdzenie prawidłowego cyklu pracy silnika pod kątem suwów i stanu technicznego tłoków.
W celu bardziej szczegółowej diagnostyki należy wyjąć z samochodu cały silnik. Demontaż silnika to długi i pracochłonny proces, który wymaga dużej ilości wiedzy i doświadczenia, z tego powodu zaleca się powierzenie jego wyłącznie specjalistom ze stacji serwisowej.
Po wyciągnięciu bloku silnika i demontażu jego głowicy i tłoków, powinien być on sprawdzony wewnątrz pod kątem jakichkolwiek uszkodzeń.
Okres użytkowania bloku cylindra nie jest z góry określony. W niektórych przypadkach podczas eksploatacji samochodu wymiana tej części nie jest wymagana. Niemniej jednak, jeśli silnik pracuje nieprawidłowo lub do wnętrza bloku silnika przedostały się ciała obce, cześć powinna być wymieniona. Kiepska jakość olejów i paliwa powoduje zatkanie się bloku silnika.
Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki bloku silnika:
- znacząca utrata mocy silnika;
- cewki zapłonowe nie wytwarzają iskier;
- pojazd nie przyspiesza do swoich maksymalnych osiągów;
- problemy z odpaleniem silnika;
- sporadyczne zgaszenie się silnika na biegu jałowym lub niskich obrotach;
- nieprawidłowa praca silnika na jakichkolwiek obrotach.
Przyczyny awarii bloku silnika
Blok silnika jest stale wystawiony na działanie intensywnych obciążeń mechanicznych. Z tego powodu przyczyną jego przedwczesnego zużycia się może być kiepska jakość jego producenta.
Niewystarczająca ilość oleju oraz przegrzewanie się łożyska korbowodu skutkuje uszkodzeniem samego korbowodu, uszkodzeniem mechanicznym dolnej części bloku silnika, a także uszkodzeniem wału korbowego. Zarysowania środkowej części cylindra są spowodowane przez nieprawidłowy montaż sworznia tłokowego.
Nieprawidłowe dokręcenie śrub głowicy cylindra może być przyczyną pęknięcia tylnej części cylindrycznej tulei. Wysokie ciśnienie związane z ingerencją cieczy chłodzącej może skutkować rozerwaniem cylindrycznej tulei.
Częstą przyczyną odkształcenia się bloku silnika i pojawienia się zadziorów jest przegrzewanie się silnika.
Przyczyną pęknięcia bloku silnika są nagłe zmiany temperatury w jego wnętrzu. Może być to spowodowane przez zamarznięcie w jej wnętrzu płynu układu chłodzenia, wielokrotne przegrzewanie się oraz zbyt duże obciążenie bloku silnika.
Naprawa i wymiana bloku silnika
Dość często nieprawidłowa praca bloku silnika jest spowodowana jego zabrudzeniem. Zauważ, że tylko taka usterka może zostać naprawiona. Aby tego dokonać, zdejmij skrzynię korbową, zdemontuj układ wewnętrzny, a następnie oczyść blok. W celu usunięcia zanieczyszczenia wnętrza bloku w większości przypadków stosuje się piaskowanie.
Jeśli blok silnika jest uszkodzony wewnątrz lub na zewnątrz, albo jego poszczególne części uległy zużyciu, należy zamontować nowy element. Jest to drogi proces, dlatego spróbuj unikać uszkodzeń, które mogą prowadzić do kolejnej wymiany części.