
Napinacz łańcucha rozrządu do samochodu
Napinacz łańcucha rozrządu dla
Napinacz łańcucha rozrządu: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę napinacza łańcucha rozrządu
Jeśli sprawdzasz mechaniczny napinacz samodzielnie, po prostu zdemontuj pokrywę ochronną łańcucha rozrządu i dociśnij tuleję o napinacz dłonią. Jeśli tłok napinacza jest zagłębiony w obudowie, część jest wadliwa. W niektórych samochodach niewielkie cofnięcie pręta napinacza jest akceptowalne, ale jedynie jeśli ciśnienie w systemie nawilżania silnika nie osiągnęło jeszcze poziomu funkcjonalnego.
Hydrauliczne napinacze, kiedy naciskane, powinny zaokrąglić się wklęśle z oporem wynoszącym 2-3 mm, a potem wrócić do wstępnej pozycji.
Możesz stwierdzić, że napinacz łańcucha rozrządu musi być zdiagnozowany przez następujące oznaki:
- zwisanie łańcucha;
- klekotanie metalu z działu silnika, kiedy silnik działa;
- pukanie w obszarze silnika, kiedy jest uruchamiany po długim czasie nieużytkowania;
- ślizganie się łańcucha.
Przyczyny wad napinacza łańcucha rozrządu
Mechaniczne napinacze łańcucha rozrządu głównie ulega awarii z powodu naturalnego zużycia i przetarcia. Z czasem naprężenie sprężyny zmniejsza się, pręt zużywa się, a klamry ulegają awarii. Ze względu na to, część nie może dłużej zapewniać wymaganego napięcia łańcucha.
Uszczelki gumowe są zazwyczaj zużyte w hydraulicznych napinaczach. W konsekwencji, kiedy silnik jest ogrzewany, wymagane ciśnienie nie jest zapewnione wewnątrz części. Przedwczesne zużycie uszczelek może być spowodowane używaniem oleju poniżej standardu.
Lekceważenie interwałów wymiany oleju lub używanie smaru o większej kleistości niż wymaganej prowadzi do zapchania kanałów oleju, co z kolei prowadzi do zatkania zaworu.
Ze względu na wysokie obciążenia silnika, na przykład podczas jazdy na maksymalnych obrotach, może powstać łupina na pręcie części. Zęby napinaczy są czasami połamane z tego samego powodu.
Wymiana napinacza łańcucha rozrządu
Możesz zainstalować nowy napinacz łańcucha rozrządu samodzielnie. Do tego, stosuj się do instrukcji:
- Żeby dosięgnąć miejsca montażu części, musisz zdemontować filtr powietrza i jego rurę, elastyczną rurę EGR i przesunąć rurkę wskaźnika oleju silnikowego na bok.
- Odkręć śruby napinacza. Jeśli twój samochód ma hydrauliczny napinacz, odczep rurę dostarczającą olej od niego przed usunięciem.
- Usuń napinacz.
- Usuń i wymień uszczelkę.
- Zainstaluj nową część.
- Ponownie zainstaluj rozmontowane wyposażenie.
W niektórych modelach pojazdów musisz zdemontować silnik, żeby dosięgnąć napinacza. W takim wypadku, najlepiej jest poszukać profesjonalnej pomocy.