
Pasek Wielorowkowy dla samochód
Pasek klinowy wielorowkowy dla
Pasek klinowy wielorowkowy: przydatne informacje
Jak rozpoznać wady pasa poly-V
Stan pasów powinien być sprawdzany co każde przebyte 10-15 tysięcy kilometrów, przy każdej wymianie oleju. Po pierwsze, sprawdź część. Jeśli jest znacząco uszkodzona, zainstaluj nową. W przypadku kilku małych zarysowań, wymiana części nie jest konieczna. Jednakże, jeśli zarysowania są bliżej niż 10-20 mm od siebie, pas jest poważnie zniekształcony. Sprawdź także, czy koła pasowe nie są zanieczyszczone brudem i obcymi cząsteczkami.
Możesz zauważyć, że pas poly-V wymaga diagnostyki dzięki następującym znakom:
- hałas i gwizd są słyszalne z obszaru części podczas jazdy;
- pas ślizga się, wibruje lub przekręca się;
- odwrotna strona części wygląda na błyszczącą i gładką;
- silnik się przegrzewa;
- nie ma elementów żebrowych;
- smugi i plamy tłuszczu są widoczne na powierzchni części;
- rowki na żebrach są zapchane;
- brzegi pasa są uszkodzone;
- bateria szybko się rozładowuje;
- bazowa warstwa pasa jest uszkodzona lub przerwana;
- włókna na powierzchni pasa są popękane.
Przyczyny wad pasa poly-V
Pas poly-V jest narażony na duże obciążenia. Częściowo przedwczesne zużycie części jest powodowane wysoką temperaturą w dziale silnika, jak również stałym ruchem. Te czynniki są powodem pojawiania się pęknięć na części i odpadania elementów gumowych.
Poziom naprężenia pasa jest krytycznym faktorem. Niewystarczające naprężenie może skutkować poważnymi wibracjami i ścieraniem się części, nadmierne naprężenie powoduje przerwanie. Nieprawidłowa instalacja części, w szczególności, jej lokalizacja na zewnątrz koła pasowego, skutkuje odczepieniem się żeber od podstawy. Uszkodzenie pasa może także być wynikiem jego instalacji na zużytych lub przemieszczonych kołach pasowych. Poza tym, przyczyną złamania podstawy gwintów rdzenia samego pasa może być przedostanie się obcych ciał do koła pasowego.
Wymiana pasa poly-V
Maksymalna żywotność części to 4 lata. Po tym okresie nowa część musi być zainstalowana. Uszkodzona część nie może być naprawiona. Przed usunięciem pasa, usuń wierzch filtra powietrza i czujnik masy przepływu powietrza. Potem usuń zawór elektromagnetyczny i usuń dno filtra powietrza. Żeby usunąć pas, rozluźnij napinacz. Podczas instalacji nowej części, postaw go na środku kół pasowych i odkręć śrubę napinacza. Na końcu, zainstaluj wszystkie części w odwrotnej kolejności.