Łańcuch rozrządu do samochodu
Łańcuszek rozrządu dla
Łańcuszek rozrządu: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę łańcucha rozrządu?
Łańcuch rozrządu ma dłuższy okres przydatności niż pasek, ale jego awaria może być przyczyną awarii silnika.
Diagnostyka łańcucha rozrządu może być przeprowadzona w serwisie samochodowym lub samodzielnie poprzez rozmontowanie pokrywy zaworu i sprawdzenie naprężenia łańcucha. Jeśli część poluzowała się blisko przekładni wałka rozrządu, wymaga wymiany.
Poza tym, sprawdź, czy zawór rozrządu odpowiada trybom działania silnika. Inspekcja powinna być zlecona profesjonalistom, które dokonają jej za pomocą komputera.
Zalecany interwał inspekcji to 10 tysięcy kilometrów przy używaniu pojazdu w warunkach miejskich.
Możesz stwierdzić, że łańcuch rozrządu wymaga inspekcji dzięki następującym oznakom:
- charakterystyczny klekot i pukanie słyszalne zaraz po uruchomieniu silnika lub podczas długiego pozostawania na biegu jałowym;
- niestabilne działanie silnika na biegu jałowym;
- zużycie zębów przekładni;
- maksymalne wystawianie naprężacza;
- wadliwy rozrząd;
- głośne odgłosy dyszenia z systemu wydechowego.
Przyczyny wad łańcucha rozrządu
Jedną z najczęstszych przyczyn rozluźnienia łańcucha rozrządu jest niskie ciśnienie w systemie nawilżania. Jakość oleju znaczącą wpływa na użyteczność części. Musisz zaobserwować zalecenia producenta dotyczące typu oleju i interwałów jego wymiany. Zalecany interwał to każde 10 tysięcy przebytych kilometrów.
Rozciąganie metalowych prętów łańcucha powstaje przy wysokich temperaturach i z powodu zużycia złącz zawiasów.
Poza tym, okres przydatności części może być skrócony przez jej niską jakość lub niską jakość przekładni, z którymi część stale ma kontakt podczas działania.
Naprawa i wymiana łańcucha rozrządu
Producent pojazd wyszczególnia zalecane interwały wymiany dla części w technicznej dokumentacji. Jednakże, różne warunki użytkowania pojazdu sprawiają, że ten okres jest różny. Dla odpowiedniej wydajności części, zaleca się instalować nowe tuleje i przekładnie wraz z wymianą łańcucha rozrządu.
Większość kierowców woli zlecić wymianę części specjalistom w serwisie samochodowym. Dzieje się tak ze względu na złożoność pracy i konieczność precyzyjnej instalacji każdego elementu systemu.