Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu

-
Informacje
Jak rozpoznać awarię zaworu rozprężnego klimatyzacji
Aby zdiagnozować usterkę należy sprawdzić, czy ciśnienie uległo zmianie. Skorzystaj w tym celu z urządzenia służącego do konserwacji systemu klimatyzacji. Na początku podłącz stację do serwisowania klimatyzacji do jej mocowań, a następnie zdemontuj schowek i podłącz ciśnieniomierze. Następnie podłącz jeden termometr zaraz przy kanale powietrza wlotowego, a drugi – w sieci centralnej. Następnie podnieś maskę samochodu, przednie drzwi, włącz klimatyzację w trybie wymuszonym i ustaw prędkość silnika elektrycznego na poziomie 1 500 obrotów. Pozwól pracować tak systemowi przez okres 10 minut, a następnie odczytaj wskazania ciśnienia i temperatury. Jeśli odczyty ciśnienia znacznie odchodzą od normy, element jest wadliwy. Następnie sprawdź stan zaworu rozprężnego, który pozwoli Tobie określić, czy zawór jest pokryty lodem, czy jest najzwyczajniej brudny.
Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki zaworu rozprężnego klimatyzacji:
Przyczyny awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji
Główną przyczyną awarii lub nieprawidłowej pracy zaworu są uszkodzenia powstałe wskutek uderzenia mechanicznego lub czynników klimatycznych, jak i również nieprawidłowego montażu i regulacji zaworu. Korzystanie z nieprawidłowego rodzaju środka chłodzącego skutkuje zatkaniem systemu i zakleszczeniem się tłoka zaworu rozprężnego. Uszkodzenie zaworu jest także spowodowane zatkanym filtrem, a także przedostaniem się do systemu klimatyzacji powietrza lub wilgoci. Zbyt mały przepływ przekroju dyszy zaworu rozprężnego lub nieprawidłowa instalacja i regulacja nie spowoduje wyłącznie przedwczesne uszkodzenie zaworu, ale i także prowadzić będzie do nieprawidłowej pracy całego systemu klimatyzacji samochodu.
Naprawa i wymiana zaworu rozprężnego klimatyzacji
Naprawa zaworu służy usunięciu zanieczyszczeń. W przypadku innych usterek zawór należy wymienić. Aby tego dokonać, zdemontuj schowek i parownik. W razie potrzeby należy spuścić środek chłodzący na stacji serwisowej. Następnie należy wyciągnąć wadliwą część i zamontować w jej miejsce nową. Przed montażem nowy zawór należy pokryć olejem i wpasować do uszczelek. Nowa część jest montowana w odwrotnej kolejności, niż opisywane powyżej kroki.