
Uszczelka Pod Głowicą dla samochód
Uszczelka głowicy od najlepszych producentów
Uszczelka głowicy dla
Uszczelka głowicy: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę uszczelki pod głowicą
Wady uszczelki pod głowicą są całkiem trudne do rozpoznania. Do tego potrzebujesz specjalnego miernika - testera kompresji w cylindrze. Z jego pomocą, kompresja w przylegających cylindrach silnika jest mierzona. Jeśli odczyty silnika są równie zmniejszone, wówczas najprawdopodobniej uszczelka uległa awarii. Bardziej wszechstronna inspekcja jest możliwa w serwisie samochodowym i zazwyczaj składa się z rozmontowania głowicy cylindra.
Możesz rozpoznać, że uszczelka pod głowicą wymaga diagnostyki przez następujące oznaki:
- utrudniony start silnika;
- biały osad na pręcie pomiarowym sprawdzeniu poziomu oleju;
- duże wytwarzanie gazu w zbiorniku wyrównawczym;
- plamy oleju na powierzchni chłodziwa;
- ślady oleju na złączach bloku cylindra i jego głowicy;
- biały dym z rury wydechowej.
Przyczyny wad uszczelki pod głowicą
Najpopularniejszą przyczyną prowadzącą do przepalenia lub wypaczenia uszczelki pod głowicą jest przegrzanie silnika. To może stać się ze względu na przepaloną chłodnicę, wyciek chłodziwa, zanieczyszczenie filtra powietrza, wady w funkcjonowaniu napędu pasa pompy etc. Żeby temu zapobiec, musisz monitorować działanie systemu chłodzenia i stosować się do instrukcji jego użytkowania.
Wiele wad uszczelki ma miejsce z powodu błędów w instalacji. Śruby mocujące części powinny być zaciśnięte kluczem dynamometrycznym w odpowiednim porządku. W przeciwnym razie szczelność dopasowania uszczelki do powierzchni głowicy może być wadliwa, co prowadzi do nieprawidłowości silnika. Poza tym, przy wyborze elementu uszczelniającego, zaleca się rozważanie jedynie produktów od znanych producentów: instalacja niskiej jakości części może prowadzić do ich przedwczesnego zużycia i nawet awarii silnika. Żeby oszczędzić na zakupie, możesz kupić zestaw uszczelek pod głowicą i wymienić wszystkie zużyte uszczelki jednocześnie.
Wymiana uszczelki pod głowicą
Wymiana części powinna być przeprowadzona nie tylko, kiedy ta ulega awarii, ale przy każdym rozmontowywaniu głowicy. Ta procedura jest całkiem skomplikowana i ważna: nawet najmniejszy błąd podczas usuwania może uszkodzić silnik. To dlatego zaleca się wymieniać uszczelkę pod głowicą w serwisie samochodowym. Jeśli jesteś pewien, że możesz odpowiednio zainstalować część bez profesjonalnej pomocy, wówczas przed przystąpieniem do pracy, upewnij się, że przeczytałeś instrukcję producenta i informacje w technicznej dokumentacji pojazdu. Tam zawsze jest wskazany moment obrotowy zacisku i sekwencja przykręcania śrub głowicy cylindra.
Rozmontowywanie jednostki zawsze zakłada usunięcie wyposażenia akcesoriów. Żeby ponowne złożenie było łatwiejsze, oznacz pozycje indywidualnych jednostek. Przed odkręceniem śrub, usuń brud i pozostałości oleju z ich powierzchni. Połączenia są usuwane w kilku etapach: najpierw zewnętrzne napięcie powinno być uwolnione, a połączenie rozluźnione, i dopiero potem możesz je w całości usunąć.