
Uszczelniacz wału korbowego do samochodu
Simering wału korbowego dla
Simering wału korbowego: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę uszczelniacza wału korbowego
Żeby sprawdzić stan części samodzielnie, sprawdź miejsce, gdzie wał korbowy wychodzi z bloku cylindra. Musi być ono suche i czyste. Jeśli są na nim ślady oleju, wówczas uszczelniacz wału korbowego uległ awarii. Czasami także wady systemu odpowietrzania wału korbowego może powodować wyciek oleju, zatem zaleca się sprawdzić też ten układ.
Możesz stwierdzić, że uszczelniacz wału korbowego wymaga diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- Ślady wycieku oleju w silniku. W niektórych przypadkach kałuża smaru może także być widoczna na ziemi pod zaparkowanym pojazdem.
- Zwiększona konsumpcja oleju.
Przyczyny wad uszczelniacza wału korbowego
Opóźniona wymiana filtru oleju i oleju skraca żywotność części. To jest spowodowane faktem, że kiedy olej jest używany przez długi czas, ścierne cząsteczki kurzu i brudu gromadzą się w miejscu instalacji uszczelki i rysują uszczelniacz wału korbowego.
Przegrzewanie się silnika skraca okres przydatności uszczelniacza. Kiedy silnik się przegrzewa, temperatura wału korbowego staje się wyższa niż ta, dla której uszczelniacz jest zaprojektowany. W wyniku tego, wypacza się i traci swoje zdolności do zapewniania szczelności.
Jeśli samochód nie był używany przez dłuższy czas, uszczelniacz może się wysuszyć. Jeśli zostawiasz samochód w sezonie zimowym na zewnątrz, część może zamarznąć i stwardnieć. W obu przypadkach, część nie będzie szczelnie pasować do wału korbowego i nie będzie w stanie spełniać swojej funkcji.
Naprawa i wymiana uszczelniacza wału korbowego
W przypadku awarii, uszczelniacz wymaga awarii. Jest to raczej skomplikowana procedura, więc zazwyczaj jest przeprowadzana w serwisie samochodowym. Jednakże, jeśli masz odpowiednie umiejętności, możesz wymienić uszczelkę samemu. Do celów prewencyjnych, zaleca się wymieniać przednie i tylne uszczelki w tym samym czasie. Przed wymianą musisz postawić samochód na szybie i zapewnić, że jest nieruchomy. Do wymiany przedniego uszczelniacza, musisz:
- Rozmontować pokrywę z paska rozrządu, po czym odmontować sam pasek.
- Odłączyć zębate koło pasowe napędu wału korbowego.
- Ostrożnie podważyć stary uszczelniacz i usunąć go, oczyścić miejsce montażu i zainstalować nową część.
- Złóż wszystko ponownie w odwrotnej kolejności.
Do wymiany tylnego uszczelniacza, musisz:
- Rozmontować skrzynię biegów.
- Usunąć śruby, które łączą koło zamachowe z silnikiem.
- Usunąć podkładkę blokującą i koło zamachowe.
- Usunąć tylną płytę sprzęgła, odkręcić połączenia tylnej pokrywy silnika, na której uszczelniacz wału korbowego jest zamontowany.
- Wyciągnij starą część, oczyść miejsce montażu i wciśnij nową część na jej miejsce.
- Złóż ponownie w odwrotnej kolejności.
Wymiana uszczelniacza wału korbowego zakłada konieczność uprzedniego usunięcia wielu jednostek i układów. Jeśli nie masz doświadczenia w serwisowaniu auta, najlepiej jest skontaktować się z serwisem samochodowym do wymiany.