Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Jak rozpoznać wadę akumulatora hydraulicznego
Samodzielna diagnostyka akumulatora hydraulicznego jest przeprowadzana w kilku krokach. Na początku, sprawdź części i ich miejsca montażu: nie powinno być na nich śladów oleju.
Następnie, musisz odczepić łącznik od akumulatora i spróbować nałożyć ciśnienie na membranę, używając narzędzi pod ręką. Jeśli jest łatwo wykrzywiona, wówczas część jest wadliwa.
Żeby oszacować stan części, możesz postawić specjalne znaki na zbiornikach wyrównawczych hydraulicznego zawieszenia. W takim wypadku, inspekcja jest przeprowadzana w następujący sposób:
Bardziej skomplikowana diagnostyka jest przeprowadzana w serwisie samochodowym przy użyciu specjalnego wyposażenia.
Możesz stwierdzić, że akumulator hydrauliczny wymaga inspekcji dzięki następującym oznakom:
Przyczyny wad akumulatora hydraulicznego
Te części są raczej trwałe. Ich awarie są głównie spowodowane niezgodnością z wymaganiami serwisowania zawieszenia hydraulicznego. Jako że azot ma tendencję do wyparowywania, akumulatory powinny być ładowane średnio co 150,000-200,000 km, żeby utrzymać wymagane ciśnienie. Zwiększenie tego interwału może skutkować ostatecznym spadkiem ciśnienia, co zwiększa ryzyko zniszczenia membrany.
Poza tym, producent auta reguluje interwały wymiany płynu hydraulicznego. W starszych samochodach, wynosi on około 50,000-60,000 km, w nowoczesnych modelach wynosi on około 120,000 km. Wymiana płynu może być połączona z płukaniem systemu, co jest także przeprowadzane co 120,000 km. Lekceważenie tych zaleceń powoduje zator zaworów, zniszczenie przepustowości rur i przepalenia pompy.
Użytkowanie oleju poniżej standardu w systemie zawieszenia hydraulicznego może prowadzić do przedwczesnego zniszczenia membrany i innych uszczelek. W wypadku nagłego wypadku, akceptowalne jest wypełnienie systemu olejem silnikowym bez dodatkowów, żeby dotrzeć do serwisu samochodowego.
Wymiana akumulatora hydraulicznego
Zaleca się wymienić części w zestawie. Sekwencja kroków w przeprowadzaniu wymiany zależy od budowy auta i liczby akumulatorów używanych w systemie zawieszenia. Przy planowaniu samodzielnej wymiany, musisz upewnić się, że znasz procedurę opisaną w technicznej dokumentacji pojazdu.
Ogólnie, usuwanie części i ich instalacja jest prosta. Wszystko, co musisz zrobić to uwolnić ciśnienie w systemie i użyć klucza do rur łańcuchowych do odkręcenia ich, potem zainstalować nowe.
W niektórych samochodach trzeba usunąć ramę pomocniczą, żeby móc usunąć centralne akumulatory hydrauliczne. W takim wypadku, instalację części najlepiej jest zlecić profesjonalistom w serwisie samochodowym.