
Sprężyny Zawieszenia dla samochód
Sprężyny amortyzatora dla
Sprężyny amortyzatora: przydatne informacje
Jak zidentyfikować wadę sprężyny śrubowej
Jeśli sterowność pojazdu pogorszyła się i słyszysz ciągłe pukanie podczas jazdy, sprężyna śrubowa może być wadliwa. Awaria powinna być wyeliminowana szybko, w przeciwnym razie inne jednostki zawieszenia mogą zostać uszkodzone. Jeśli sprężyna częściowo utraciła elastyczność i nie jest wymieniona na czas, może to doprowadzić do jej przerwania na drodze, co będzie mieć poważne konsekwencje.
Wady sprężyn mogą być rozpoznane wizualnie. Jednakże, lepszym rozwiązaniem jest przeprowadzanie diagnostyki w specjalistycznym serwisie samochodowym z użyciem odpowiedniego wyposażenia.
Proces diagnostyki w tym przypadku wygląda następująco:
- Dokładne płuczenie części.
- Szczegółowe badanie sprężyny pod względem mechanicznych wad.
- Zmierzenie długości części. Jeśli jest krótsza niż powinna, sprężynę należy wymienić.
- Sprawdzanie sprężyny pod względem odchylenia od położenia prostopadłego. Jeśli wartość przekracza 1.5 stopni, część musi być natychmiast wymieniona.
Stan sprężyn powinien być sprawdzany przy każdym przeglądzie. Średnia żywotność części to 200-250 tysięcy przebytych kilometrów. W tym samym czasie, sprężyny należy wymieniać obowiązkowo przy wymianie amortyzatora, jak również po wypadku, w którym została uszkodzona tylna i przednia oś pojazdu.
Możesz zauważyć, że sprężyna śrubowa wymaga diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- pukanie w nadwoziu słyszane podczas jazdy;
- przednia część pojazdu zgina się lub podnosi o kilka centymetrów;
- pojazd przechyla się na lewo lub na prawo;
- jeśli maska pojazdu jest naciskana dłońmi, chodzi w górę i w dół lub pozostaje w przechylonym stanie;
- pojazd ugina się.
Przyczyny wad sprężyny śrubowej
Po pierwsze, sprężyna może stracić elastyczność z powodu normalnego zużycia. Część może także ulec uszkodzeniu z powodu sprężyn ocierających się o siebie. Kiedy samochód jest przesadnie obciążony, sprężyny są skompresowane do maksimum, co skutkuje w ich mechanicznej wadzie. Odpryski, pęknięcia i inne uszkodzenia mogą także powstać z powodu uderzenia przez kamienie na drodze. Częste przeładowywania pojazdu lub jazda po nierównych drogach powoduje obniżenie wysokości sprężyny. Odsłonięcie na zwiększoną wilgotność i szkodliwe chemikalia prowadzi do korozji.
Naprawa i wymiana sprężyny śrubowej
Jeśli sprężyna wykazała, że jest zdatna do użytku po ostrożnym badaniu i nie ma potrzeby jej wymieniać, zamień je z lewej strony na prawą. Ma to sens, jeśli tylko jedna osoba używa pojazdu i nie obciąża go dużymi ładunkami. Ze względu na zamienienie części, sprężyna, która nie była narażona na obciążenia, będąc po stronie pasażera będzie zainstalowana po stronie kierowcy.
Zestaw sprężyn śrubowych powinien być wymieniany z użyciem specjalnego wyposażenia, zatem wymianę lepiej jest przeprowadzić w serwisie samochodowym.