Amortyzator układu kierowniczego dla samochód

Amortyzator układu kierowniczego sklep

Jak rozpoznać wadę amortyzatora układu kierowniczego

Żeby zdiagnozować amortyzator układu kierowniczego samodzielnie, musisz go wizualnie sprawdzić. Smugi na powierzchni części, deformacje obudowy lub sprężyny, zużycie lub rdza na pręcie, zniszczenie osłonki ochronnej wskazują na wadliwość części.

Potem musisz zawiesić przednią część pojazdu i obrócić kierownicę kilka razy w obu kierunkach nagłymi ruchami. Jeśli porusza się zbyt luźno, prawdopodobnie amortyzator uległ awarii. Wada części jest wskazana także przez nadmiernie ciasne skręcanie kierownicy. Musisz także sprawdzić, czy gumowe tuleje są w dobrej kondycji: z czasem stają się łamliwe i pękają.

Dokładniejsze sprawdzanie amortyzatora układu kierowniczego wymaga specjalnej ławki testowej i jest przeprowadzane w serwisie samochodowym.

Możesz stwierdzić, że amortyzator układu kierowniczego wymaga inspekcji dzięki następującym oznakom:

  • wibracje kierownicy;
  • wstrząsy kierownicy podczas jazdy przez guzy;
  • różne kąty skręcania kierownicy;
  • zmniejszenie responsywności auta;
  • chlupoczący dźwięk przy obracaniu kierownicy do ekstremalnej pozycji;
  • osiowe bicie kół napędu przy niskich prędkościach.

Przyczyny wad amortyzatora układu kierowniczego

Najczęstszą przyczyną wady części są szkodliwe warunki użytkowania. Częsta jazda po niskiej jakości nawierzchniach powoduje wyższe obciążenie na części, co skutkuje jej przedwczesnym zużyciem. Poza tym, przy jeździe po drogach terenowych, ryzyko mechanicznego uszkodzenia amortyzatora spowodowane przez przedostanie się obcych ciał lub przez uderzanie o przeszkody znacznie wzrasta. Z tego powodu szczelność obudowy może być uszkodzona, a olej może wyciekać. Deformacja obudowy często staje się powodem utknięcia pręta.

Brud i chemikalia drogowe są także niebezpieczne dla części, jako że pod ich wpływem gumowe osłony i uszczelki amortyzatora przerywają się. W konsekwencji, jego pręt rdzewieje, płyny robocze wyciekają, a wydajność części pogarsza się. Ponadto, powietrze może dostać się do środka amortyzatora. W niektórych przypadkach przedwczesne zużycie osłon ochronnych może zdarzyć się z powodu używania oleju poniżej standardu, który przyczynia się do powstawania korozji.

W niektórych przypadkach awarie części są spowodowane wadami wydajności elementów układu kierowniczego i zawieszenia. W szczególności, mocowania amortyzatora mogą ulec awarii z powodu zablokowanej końcówki drążka kierowniczego. Jednostronny amortyzator wyposażony w sprężynę może czasami ulec awarii z powodu jego poluzowania.  

Naprawa amortyzatora układu kierowniczego

W większości przypadków możesz wznowić wydajność amortyzatora dzięki uzupełnieniu. Musisz zdemontować część, dokładnie ją oczyścić, wymienić uszkodzone uszczelki i pierścienie zabezpieczające, jak również regulator siły tłumienia na nowe, które to części są powszechnie dodawane do zestawów naprawczych.

Wymiana amortyzatora układu kierowniczego

Każdy jest w stanie wymienić amortyzator układu kierowniczego. Do tego musisz postawić samochód na podnośniku, odkręcić śruby części i odłączyć ją od wspornika. Musisz oczyścić miejsce montażu z brudu i rdzy, jeśli to konieczne. Potem, możesz zainstalować część, zacisnąć śruby pamiętając o momencie obrotowym wyszczególnionym w technicznej dokumentacji auta.

Amortyzator układu kierowniczego od najlepszych producentów
Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od STABILUS producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od BILSTEIN producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od SACHS producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od MEYLE producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od JP GROUP producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od Magnum Technology producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od TOPRAN producent
Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od KONI producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od RUVILLE producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od BPW producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od BOSCH producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od LEMFÖRDER producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od MONROE producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od ASHIKA producent Amortyzator układu kierowniczego w oryginalnej jakości od PETERS ENNEPETAL producent
Najwyższej jakości części: Amortyzator układu kierowniczego do swojego samochodu
Kupić FEBI BILSTEIN Amortyzator układu kierowniczego 27572 dla samochódu w niskiej cenie 113,38 PLN
-20%
113,38 PLN
141,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | FEBI BILSTEIN 27572
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 378,5, 607,5
  • Kolor: czarny
  • Siła wyrzutu [N]: 1600
  • Ciężar [kg]: 0,850
Na stanie Szczegóły
Kupić STABILUS Amortyzator układu kierowniczego 0305CA dla samochódu w niskiej cenie 108,19 PLN
-20%
108,19 PLN
135,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | STABILUS 0305CA
Informacja o towar
  • Siła ciągu [N]: 800
  • Siła nacisku [N]: 800
  • Długożć [mm]: 538,5
  • Suw [mm]: 209
Na stanie Szczegóły
Kupić OPTIMAL Amortyzator układu kierowniczego AS-1006H dla samochódu w niskiej cenie 151,78 PLN
-20%
151,78 PLN
189,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | OPTIMAL AS-1006H
Informacja o towar
  • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie oleju
  • Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
  • Strona zabudowy: Oś przednia
Na stanie Szczegóły
Kupić VAICO Amortyzator układu kierowniczego V30-1251 dla samochódu w niskiej cenie 141,98 PLN
-20%
141,98 PLN
177,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | VAICO V30-1251
Informacja o towar
Na stanie Szczegóły
Kupić SACHS Amortyzator układu kierowniczego 280 999 dla samochódu w niskiej cenie 128,19 PLN
-20%
128,19 PLN
160,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | SACHS 280 999
Informacja o towar
  • Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
  • Parametr: S22X208A
  • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie oleju
  • System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza
Na stanie Szczegóły
Kupić FEBI BILSTEIN Amortyzator układu kierowniczego 01263 dla samochódu w niskiej cenie 83,78 PLN
-20%
83,78 PLN
104,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | FEBI BILSTEIN 01263
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 538,5
  • średnica zewnętrzna [mm]: 38,0, 8,0, 23,0
  • Kolor: czarny
  • Suw [mm]: 208,5
  • Ciężar [kg]: 0,75
Na stanie Szczegóły
Kupić FEBI BILSTEIN Amortyzator układu kierowniczego 01261 dla samochódu w niskiej cenie 90,18 PLN
-20%
90,18 PLN
112,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | FEBI BILSTEIN 01261
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 538,5
  • średnica zewnętrzna [mm]: 38,0, 8,0, 23,0
  • Kolor: czarny
  • Siła wyrzutu [N]: 800
  • Suw [mm]: 208,5
  • Ciężar [kg]: 0,750
Na stanie Szczegóły
Kupić SWAG Amortyzator układu kierowniczego 10 93 1450 dla samochódu w niskiej cenie 280,58 PLN
-20%
280,58 PLN
350,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Amortyzator układu kierowniczego | SWAG 10 93 1450
Informacja o towar
  • Długożć [mm]: 399, 630
  • średnica zewnętrzna [mm]: 39,0
  • Siła wyrzutu [N]: 450
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Ciężar [kg]: 0,746
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana