
Końcówka Drążka Kierowniczego dla samochód
Końcówka drążka kierownicy dla
Końcówka drążka kierownicy: przydatne informacje
Jak rozpoznać wady końcówki drążka kierowniczego
Żeby zdeterminować stan części, sprawdź ją pod względem pęknięć, używając latarki. Podczas inspekcji, specjalna uwaga powinna być zwrócona na końcówkę drążka kierowniczego i uszczelki. Także sprawdź złącza pod względem luzu. Żeby dokładnie oszacować luz, pojazd powinien być ustawiony na szybie kontrolnym. W przeciwnym razie, sprawdzanie powinno być przeprowadzone przez dwie osoby. Kiedy jedna osoba obraca kierownicą w różne kierunki, druga obserwuje część, żeby zdeterminować, czy powietrze jest obecne w złączach.
Możesz zauważyć, że końcówka drążka kierowniczego potrzebuje diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- zawracanie stało się trudniejsze;
- podczas jazdy po trudnych nawierzchniach słychać warkot i pisk;
- kierownica nadmiernie wibruje;
- luz w kierownicy;
- ciężej/łatwiej jest obracać kierownicą.
Przyczyny wad końcówki drążka kierowniczego
Główną przyczyną przedwczesnego zużycia części jest jej niska jakość. Podczas użytkowania część jest narażona na intensywne działanie i wpływ różnie nakierowanych sił. Żywotność końcówki drążka kierowniczego to 40,000 km, ale agresywny styl jazdy, niska jakość drogi i nie stosowanie się do planu serwisowania znacząco zmniejszają tę liczbę.
Przeguby kulowe rdzewieją, a gumowe wkładki zniekształcają się z powodu pękniętych osłon ochronnych, które chronią je przed wilgocią i brudem. To także skutkuje w wypłukiwaniu się smaru i ścieraniu przegubów.
Końcówka drążka kierowniczego jest naciskana na sferyczne powierzchnie przegubu kulowego za pomocą specjalnej sprężyny. Jeśli ta ostatnia poluzuje się, pojawia się przerwa między częściami.
Deformacja końcówki drążka kierowniczego i uszkodzenie jej gwintu są wynikiem nieprawidłowej instalacji, przy której została użyta nadmierna ilość siły.
Wymiana końcówki drążka kierowniczego
Ze względu na fakt, że części są instalowane oddzielnie, ich wymiana nie wymaga pełnego demontażu drążka kierowniczego. Jeśli diagnostyka pokazuje, że część jest uszkodzona, powinna zostać wymieniona. Żeby to zrobić, stosuj się do następujących instrukcji:
- podnieś pojazd, zamocuj go w miejscu na przodzie i usuń koło;
- rozluźnij samozamykającą się nakrętkę na części, która ma być wymieniona na ramieniu zwrotnicy;
- wyciśnij część z ramienia zwrotnicy, używając specjalnej ciągarki, potem odkręć nakrętkę;
- rozluźnij nakrętkę zabezpieczającą na końcu drążka kierowniczego, używając klucza, żeby utrzymać sześciokąt drążka kierowniczego po stronie skrzyni biegów;
- odkręć część z drążka kierowniczego, licząc numer obrotów, co ułatwi później składanie;
- zainstaluj nową końcówkę drążka kierowniczego i powtórz powyższe kroki w odwrotnym porządku.