
Osłona Drążka Kierowniczego dla samochód
Osłona przekładni kierowniczej dla
Osłona przekładni kierowniczej: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę osłony gumowej drążka kierowniczego
Wadliwa część może być rozpoznana przy inspekcji. Ustaw pojazd na szybie kontrolnym lub użyj lewarka i podnieś koła. Połóż bloczki pod kołami. Następnie, sprawdź osłonę. Przerwana lub popękana część wymaga natychmiastowej wymiany.
Możesz zauważyć, że osłona gumowa drążka kierowniczego wymaga diagnostyki dzięki następującym oznakom:
- drganie kierownicy;
- nietypowe dźwięki w mechanizmie kierowniczym podczas jazdy;
- zwiększony opór kierownicy podczas zakrętów;
- odchylenie pojazdu z drogi;
- problemy z kierowaniem przy dużych prędkościach.
Przyczyny wad osłony gumowej drążka kierowniczego
Podczas działania, osłona gumowa drążka kierowniczego jest narażone na intensywny mechaniczny stres. Część ulega uszkodzeniu z powodu stałego ruchu i zmian w temperaturze otoczenia. Całkiem często zniszczenie ma miejsce z powodu nadmiernego zaciśnienia klamer, które zabezpieczają osłonę. Uderzenia o krawężniki może spowodować uszkodzenie nie tylko osłony, ale także przegubu drążka kierowniczego.
Przeciętnie, żywotność zestawu osłon gumowych drążka kierowniczego to jeden rok, ale może to się różnić w zależności od warunków użytkowania. W dodatku, żywotność części może się zmniejszyć, jeśli dostaną się do niej techniczne płyny. Często powodem przedwczesnego zużycia osłony drążka kierowniczego jest niska jakość materiału, z którego jest wyprodukowana. Części wykonane z silikonu i neoprenu są trwalsze, pamiętaj o tym przy zakupie.
Wymiana osłony gumowej drążka kierowniczego
Żeby wymienić część, zrób następujące:
- Ustaw pojazd na szybie kontrolnym.
- Odkręć nakrętkę mocującą drążka kierowniczego. Jeśli nakrętka jest zardzewiała, potraktuj ją specjalnym środkiem, jak WD-40.
- Usuń zacisk i odkręć nakrętkę, która mocuje przegub kulowy.
- Używając środka do usuwania, wytrąć sworzeń kulisty wąsa kierowniczego.
- Odkryj końcówki płyty blokującej i rozluźnij śruby montujące drążka kierowniczego.
- Usuń drążek kierowniczy.
- Złap drążek kierowniczy w imadło i rozluźnij nakrętkę zabezpieczającą końcówki drążka kierowniczego.
- Usuń o-ring, który zabezpiecza osłonę drążka kierowniczego.
- Usuń osłonę.
- Zainstaluj nową część.
- Złóż jednostkę w odwrotnej kolejności.
Jeśli nie masz podnośnika, możesz użyć lewarka. Przed rozpoczęciem pracy, połóż bloczki pod tylnymi kołami i upewnij się, że pojazd jest zabezpieczony w miejscu.
Po zakończeniu, wyrównaj koła. To powinno być wykonane przez kompetentnego specjalistę. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, skontaktuj się z serwisem samochodowym.