Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody CITROËN Jumper I Van (230): specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Citroën Jumper I (230 L) to 2- i 3-osobowe vany produkowane w latach 1994-2002. Ich debiut miał miejsce na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Wygląd zewnętrzny tych samochodów został zaprojektowany przez znanego włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro ze studia ItalDesign. Udało mu się osiągnąć współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący zaledwie 0,35, co było dość niską wartością dla samochodów z tego segmentu. Bardzo doceniono praktyczność, niezawodność i uniwersalność tych samochodów: w 1994 roku zdobyły one prestiżowy tytuł „Międzynarodowego Vana Roku”. Zarejestruj się na naszej stronie internetowej, aby zawsze mieć możliwość zakupu części zamiennych do Citroëna Jumper I (230 L) w niesłychanie niskich cenach. Dodaj interesujące Cię produkty do swojej listy życzeń, a my poinformujemy Cię o tym, kiedy będą przecenione.
Parametry techniczne Citroëna Jumper I (230 L)
Samochody Citroën Jumper I (230 L) mogły mieć krótki, średni i długi rozstaw osi: odpowiednio 2850 mm, 3200 mm lub 3700 mm. Długość nadwozia mogła wynosić 4749 mm, 5099 mm lub 5599 mm. Można było ją połączyć z różnymi wariantami wysokości: 2150 mm, 2470 mm, 2725 mm lub 2860 mm. Szerokość nadwozia wynosiła 2024 mm.
Prześwit auta wynosił 110 mm. Przednie i tylne zawieszenie pojazdu było proste pod względem konstrukcji i niezawodne. Nadwozie było 4-drzwiowe, z czego tylne drzwi były konwencjonalne z dwoma skrzydłami.
W zależności od stosunku długości do wysokości nadwozia samochodu pojemność przedziału ładunkowego wahała się między 7 a 14 m3. Za fotelem kierowcy producent zainstalował metalową przegrodę ochronną w postaci siatki. Oparcie siedzenia pasażera było składane, co umożliwiało przewożenie długich przedmiotów.
Tarcze hamulcowe zamontowano wyłącznie na przedniej osi. Tylna oś została wyposażona w bębny.
Główne wersje
W trakcie okresu produkcyjnego wyprodukowano ponad 10 wersji Citroëna Jumper I (230 L): większość z nich była wersjami Diesla. Z reguły posiadały one napęd na przednie koła, jednak produkowane były również wersje z napędem na cztery koła.
Jedną z najmocniejszych była wersja 33LH 2.8HDi. Została wyposażona w 4-cylindrowy, 8-zaworowy silnik o mocy 146 KM, wyprodukowany przez firmę SOFIM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm był osiągany przy 1500 obr./min dzięki turbosprężarce i intercoolerowi. Auto przyspieszało do 100 km/h w ciągu 20,2 sekund. Jego maksymalna prędkość wynosiła 146 km/h. Bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail przyczyniał się do optymalnego zużycia paliwa: 12,8 litra na 100 przejechanych kilometrów w cyklu łączonym. Maksymalna dopuszczalna ładowność była równa 1100 kg.
5-stopniowa manualna skrzynia biegów było dość niezawodna i bardzo rzadko ulegała awarii. Silnik samochodu był za to wyjątkowo wrażliwy na jakość oleju: nawet najdrobniejsze odchylenia od zalecanych warunków wymiany filtra oleju i samego środka smarnego mogły prowadzić do kosztownych napraw.
Pakiety wyposażenia Jumpera I (230 L)
Vany Jumper I (230 L) zostały wyposażone wyłącznie w niezbędne funkcje. Zazwyczaj nawet system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania był oferowany jako dodatkowa opcja. Za dodatkową opłatą dostępna była również klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, przednie poduszki powietrzne i system audio.