
Czujnik stopu do samochodu
Czujnik świateł stopu dla
Czujnik świateł stopu: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę włącznika świateł stopu
Żeby sprawdzić działanie wyłącznika, rozmontuj go. Potem podłącz omomierz do odpowiednich końcówek i zmierz opór pomiędzy kontaktami. Musi być równy zero. Potem naciśnij przycisk włącznika i oszacuj odczyt miernika: muszą zmierzać do nieskończoności. Jeśli wartości otrzymane w rezultacie mierzenia nie zgadzają się z nominalnymi, wyłącznik krańcowy świateł stopu wymaga wymiany.
Możesz zauważyć, że wyłącznik świateł stopu musi być sprawdzony przez następujące oznaki:
- światła stopu są cały czas włączone lub włączają się z opóźnieniem;
- komputer pokładowy sygnalizuje błąd;
- silnik działa na trybie awaryjnym;
- zmniejszona moc silnika.
Przyczyny wad włącznika świateł stopu
Większość wad wyłączników jest spowodowanych wilgocią i brudem przedostającymi się do obudowy. To prowadzi do utlenienia i zapchania ruchomych kontaktów. Poza tym, źle połączone kontakty mogą się przepalić.
W wielu przypadkach, nieprawidłowości wyłącznika mają miejsce ze względu na rozluźnienie lub skręcenie sprężyny zwrotnej. W takim wypadku, kiedy próbujesz dopasować zapalnik włącznika, nie słyszysz charakterystycznego kliknięcia. Ostatecznie, ruchome kontakty mogą być zużyte: jeśli ich obszar kontaktu jest zbyt mały, wyłącznik nie może działać prawidłowo.
W niektórych przypadkach przyczyną może być także nieprawidłowe dopasowanie. Przestrzeń pomiędzy obudową włącznika i końcówką zapalnika włącznika nie może przekraczać 0.2-0.5 mm. Jeśli wartość jest niższa, światła stopu są cały czas włączone; jeśli wyższa, włącznik świateł działa z opóźnieniem. Zwiększenie dopasowanej przestrzeni jest spowodowane wibracjami pedału, jego zużyciem, lub zużyciem zapalnika włącznika; podczas gdy zmniejszenie przestrzeni jest spowodowane niewykwalifikowaną naprawą.
Wymiana włącznika świateł stopu
Część nie jest zdatna do naprawy. Jeśli powstanie wada, wymień ją. Nawet niedoświadczony właściciel auta może zainstalować nowy włącznik. Do tego celu, musisz trzymać się następującej procedury:
- Wyłącz zapłon.
- Odłącz łącznik przewodu od części.
- Rozluźnij nakrętkę zabezpieczającą.
- Usuń włącznik.
- Pociągnij pedał do siebie tak daleko, jak to możliwe.
- Zamontuj część na wsporniku.
- Dopasuj odstęp za pomocą miernika odstępu.
- Zaciśnij nakrętkę zabezpieczającą, ostrożnie trzymając obudowę włącznika.