
Przekaznik Pompy Paliwa dla samochód
Przekaźnik pompy dla
Przekaźnik pompy: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę przekaźnika pompy paliwa
Potrzebujesz lampy testowej, żeby sprawdzić wydajność przekaźnika pompy paliwa. Jeden z jej styków powinien być połączony do bolca idącego do regulatora, drugi do przewodu od głównego przekaźnika. Potem musisz włączyć zapłon. Brak światła wskazuje na awarię części.
Potem musisz zamknąć bolce, do których podłączona jest bateria i przewód zasilający pompy powietrza za pomocą przewodu połączeniowego. Jeśli pompa jest aktywowana po włączeniu zapłonu, przekaźnik jest wadliwy.
Inną metodą jest instalowanie w pełni działającej części zamiast części, która jest testowana.
Możesz stwierdzić, że przekaźnik pompy paliwa wymaga sprawdzenia przez następujące oznaki:
- pompa paliwa stale działa i nie wyłącza się nawet przy maksymalnych obrotach;
- po włączeniu zapłonu, nie ma dźwięku działającej pompy;
- akumulator szybko się rozładowywuje.
Przyczyny wad przekaźnika pompy paliwa
Ze względu na przedłużone użytkowanie, styki przekaźnika zużywają się, a sprężyny zwrotne tracą naprężenie. Słabe połączenie styków zatrzymuje wolny przepływ prądu, więc z czasem się przepalają.
Inną powszechną przyczyną awarii przekaźnika jest zatkana pompa paliwa, która musi działać pod zwiększonymi obciążeniami, żeby osiągnąć wymaganą wydajność. W konsekwencji poziom napięcia potrzebny pompom wzrasta, obciążenie na stykach przekaźnika wzrasta, co z czasem prowadzi do ich przepalenia. Podobny efekt ma miejsce z z powodu opóźnionej wymiany filtra paliwa lub złego styku w złączu kabli pompy paliwa.
Zmniejszenie się ciśnienia obudowy przekaźnika może spowodować wiele awarii. Przedostanie się brudu i wilgoci do wnętrza części może prowadzić do utlenienia styków, rdzewienia i zatoru armatury, zniszczenia warstwy izolacyjnej cewki zwojowej i w konsekwencji do zwarcia.
Bezpiecznik o nadmiernej przepustowości może doprowadzić do częstego przepalania części - nawet w pojeździe z czystym systemem paliwowym i sprawną pompą paliwa.
Wymiana przekaźnika pompy paliwa
Naprawa części nie jest zalecana, dlatego w wypadku awarii, trzeba ją wymienić. Nawet początkujący nie powinien mieć trudności z instalacją nowej części. Wszystko, co musisz zrobić to odnaleźć lokalizację przekaźnika w dokumentacji technicznej pojazdu. Najczęściej jest instalowany pod maską w skrzyni mocowania przekaźników i bezpieczników, ale może być także umiejscowiony pod deską rozdzielczą, tylnym siedzeniem, w bagażniku za tylnymi światłami lub obok klapy schowka.
Przy instalowaniu nowej części, upewnij się, że jej charakterystyki są zgodne z technicznymi wymaganiami pojazdu. W przeciwnym razie, ryzyko przedwczesnej awarii przekaźnika i nieprawidłowego działania całego systemu paliwowego znacznie wzrośnie.