Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu

-
Informacje
Jak rozpoznać wady pompy rozdzielaczowej
Diagnostyka pompy rozdzielaczowej paliwa jest wykonywana na specjalnej ławce testowej symulującej działanie silnika, dlatego powinna być przeprowadzana w serwisie samochodowym. Po pierwsze, mierzony jest dopływ paliwa na starcie i dopływ paliwa wolumetrycznego w różnych trybach działania silnika, a potem otrzymane wartości są porównywane z wartościami wyszczególnionymi przez producenta pompy w technicznej dokumentacji. Jeśli nie są ze sobą zgodne, część wymaga naprawy lub wymiany.
Możesz stwierdzić, że pompa rozdzielaczowa wymaga inspekcji dzięki następującym oznakom:
Przyczyny wad pompy rozdzielaczowej
Najczęstszą przyczyną wad pompy rozdzielaczowej jest używanie niskiej jakości paliwa. Cząsteczki ścierne i wilgoć zawarta w nim ma niszczycielski wpływ na części pompy, co prowadzi do zwiększonego zużycia układu wirnika z cylindrem i tłoczkami i korozji metalowych części. Agresywne chemikalia i dodatki poniżej standardu niszczą elementy uszczelniające części.
Z czasem produkty zużycia części pompy rozdzielaczowej i brud przedostający się do środka systemu z paliwem powoduje zator zaworów i szyny paliwowej. Żeby temu zapobiec, wymieniaj filtry paliwa na czas i płucz system paliwa w serwisie samochodowym. Specjalne czyszczące środki mogą także być używane, powinno się je dodawać do zbiornika paliwa w ilości wyszczególnionej w instrukcji.
Niestabilne napięcie w obwodzie elektrycznym samochodu może prowadzić do wad elektrycznych części pompy. Utrata szczelności obudowy i uszkodzenie osłony izolacyjnej przewodów skutkuje w utlenieniu kontaktów i zwarciu.
Naprawa pompy rozdzielaczowej
Naprawa części wymaga użycia specjalnych narzędzi: ławek testowych, odpowiednich programów komputerowych i powinna być wykonywana przez wykwalifikowanych specjalistów. Prace odnawiające są przeprowadzane w kilku etapach. Po pierwsze, pompa jest dokładnie oczyszczona z brudu i złóż węgla, potem osuszana za pomocą skompresowanego powietrza. Potem układ jest rozmontowywany i częśći są sprawdzane pod względem uszkodzenia. Wadliwe części pompy rozdzielaczowej są wymieniane na nowe. Po ponownym złożeniu, jednostka przechodzi wszechstronne testy.
Wymiana pompy rozdzielaczowej
Możesz zainstalować nową pompę rozdzielaczową samodzielnie. Procedura może znacznie różnić się w zależności od modelu i marki pojazdu. Dlatego, przy wykonywaniu niezależnej wymiany, stosuj się do instrukcji zapewnionych przez producenta pojazdu w jego technicznej dokumentacji. Podczas pracy, upewnij się, że zaznaczasz sekwencję połączeń końcówek i węży, jak również pozycji kół pasowych, żeby zapobiec błędom podczas składania. Na końcu procedury, nie zapomnij dopasować ustawień zapłonu i pozycji pompy próżniowej.