
Korek wlewu paliwa do samochodu
Korek zbiornika paliwa dla
Korek zbiornika paliwa: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę korka wlewu paliwa
Pobieżna inspekcja korka wlewu paliwa powinna być przeprowadzana przy każdym uzupełnianiu paliwa. Bardziej wszechstronne sprawdzanie powinno być przeprowadzane przynajmniej raz w roku. W pierwszym kroku, musisz oszacować stan połączeń gwintów: jeśli gwint jest obdarty, a korek obraca się, gdy próbujesz zamknąć zbiornik paliwa, musisz wymienić część. Potem sprawdź zawór: nie powinno być na niej żadnej rdzy czy brudu. Upewnij się, że elementy uszczelniające są elastyczne i nie ma pęknięć na jej powierzchni.
Jeśli korek nakrętka jest wyposażona w zamek, spróbuj włożyć klucz i przekręcić go kilka razy w obu kierunkach. Powinien wejść do środka i obracać się z łatwością w zamku, bez zatykania.
Bardziej wszechstronny sprawdzian korka wlewu paliwa może być przeprowadzony na specjalnej ławce testowej w serwisie samochodowym.
Możesz stwierdzić, że korek wlewu paliwa wymaga sprawdzenia dzięki następującym oznakom:
- wskaźnik “Sprawdź Silnik” świeci się na desce rozdzielczej;
- przedłużony osobliwy dźwięk jest słyszalny przy otwieraniu korka;
- wypaczenie zbiornika paliwa;
- utrata mocy silnika po ogrzaniu;
- detonacja silnika.
Przyczyny wad korka wlewu paliwa
Zanieczyszczenie jest najczęstszą wadą, z powodu której korek ulega awarii. Nagromadzony brud nie tylko przyczynia się do zatoru zaworów, ale także prowadzi do pogorszenia się elementów uszczelniających i sprzyja przedwczesnej korozji sprężyny korka i metalowych elementów zaworu.
Wady połączeń gwintowanych są także częstymi wadami. Zazwyczaj mają miejsce ze względu na nałożenie nadmiernej siły przy próbie wkręcenia części lub z powodu niskiej jakości części.
W korkach wyposażonych w zamki, wewnętrzny mechanizm zamka może być uszkodzony z powodu nieostrożnego używania lub używania wypaczonego klucza. Zator zamka może mieć miejsce z powodu używania nieodpowiedniego środka nawilżającego.
Naprawa i wymiana korka wlewu paliwa
Naprawa korka wlewu paliwa składa się z czyszczenia jego elementów z depozytów i wymiany zużytej uszczelki. Możesz także naprawić wadliwy zamek poprzez odnowienie zużytych płyt. W przypadku poważniejszego uszkodzenia, musisz wymienić część.
Instalacja nowego korka jest całkiem prosta. Co jest istotne, to żeby część została prawidłowo wybrana: jej gwint i średnicy powinny odpowiadać szyjce zbiornika paliwa, a zawór powinien uruchamiać się przy ciśnieniu wyszczególnionym przez producenta auta.