Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Jedną z najlepszych metod sprawdzania działania części jest zmierzenie napięcia jej końcówek. Żeby to zrobić, włącz stacyjkę i dodaj próbkę woltomierza lub multimierza pomiędzy suwek a nadwozie. Kiedy przepustnica jest zamknięta, wartość wskaźnika nie powinna przekraczać 0.7 V. Potem, ręcznie otwórz przepustnicę. W tej pozycji maksymalne napięcie nie powinno przekraczać 4 V. Jeśli część jest zdatna do użytku, wówczas przy zmianie pozycji przepustnicy, wartość powinna zmieniać się płynnie bez widocznych wahań. Instalacja czujnika, który jest z pewnością zdatny do użytku pozwoli sprawdzić powiązane części i systemy.
Możesz zauważyć, że czujnik pozycji przepustnicy wymaga diagnostyki dzięki następującym znakom:
Główną przyczyną utraty kontaktu między suwakiem a warstwą oporową jest uszkodzona końcówka kontaktu. Wadliwy element tworzy łupinę na warstwie oporowej, która powoduje wadę innej końcówki. Używanie takiej części pociąga za sobą przetarcie warstwy oporowej, co prowadzi do awarii rdzenia. Warstwa ochronna na podstawie suwaka często się zużywa, co skutkuje w niemożności zwiększenia napięcia liniowego sygnału wyjściowego.
Przyczyną awarii czujnika może być utlenienie kontaktów. Zdarza się to, kiedy do części dostanie się wilgoć. Na przykład, może być to wynikiem zwiększonej wilgotności w dziale silnika.
Przedwczesne zużycie części może być wynikiem jej niskiej jakości. Istnieją różne czujniki oporu i czujniki bezprzewodowe. Te ostatnie są uznawane za bardziej niezawodne i mają dłuższą żywotność.
Podczas odnowy, kontakty czujnika się czyszczone, a izolacja odnowiona. Jednakże, z punktu widzenia kosztów materiałów i czasu, bardziej opłacalnym jest wymiana części. Żeby to zrobić, wyłącz stacyjkę i odłącz kabel z negatywnej końcówki baterii. Uwolnij klamrę, która utrzymuje czujnik w miejscu, usuń z niej klocek końcówki, a potem odkręć dwie śruby mocujące. Potem usuń starą część i zainstaluj nową gotową do użytku, wymieniając także uszczelki, jeśli to konieczne. Połącz klocek końcówki. Ostrożnie zaciśnij śruby mocujące, żeby wyeliminować możliwość wibrowania czujnika.