Koło Zamachowe dla samochód

Koło Zamachowe sklep

Jak rozpoznać wadę koła zamachowego

Zaleca się rozpocząć inspekcję części testowaniem powierzchni. Żeby zacząć, uruchom silnik i słuchaj. Jeśli przy włączonym biegu neutralnym ze zwiększoną prędkością do maksimum, usłyszysz dźwięk pukania i poczujesz wibracje, koło zamachowe może być wadliwe.

Do dalszej diagnostyki musisz zdemontować część i sprawdzić jej powierzchnię. Często możesz znaleźć plamy o różnych kolorach, wskazujące na przegrzanie koła. Bardzo ważnym jest, żeby dokładnie oszacować lokalizację punktów. Wielokolorowe plamy i przyciemnione obszary na frykcyjnej powierzchni części sugeruje krótkie przegrzanie, ale nie wskazuje na wadę koła zamachowego. Ale jeśli podczas inspekcji zauważysz niebieskie, wyżarzane obszary na zewnętrznej średnicy lub w obszarze mocowania nitów, odbarwienie stron z tyłu, odkryjesz pęknięcia i zadraśnięcia na powierzchni lub cieknący smar, część wymaga wymiany.

Żeby sprawdzić wydajność koła zamachowego wymagane jest specjalne wyposażenie, za pomocą którego możesz oszacować maksymalny kąt skrętu, przestrzeń osiową i promieniową koła zamachowego.

Możesz stwierdzić, że koło zamachowe wymaga sprawdzenia przez następujące symptomy:

  • dźwięk drapania przy biegu jałowym, który znika, kiedy pedał sprzęgła jest naciskany;
  • pukanie w okolicach przekładni podczas startu silnika;
  • wibracje przy przyspieszaniu, zwłaszcza na drugim i trzecim biegu, jak również, kiedy silnik jest wyłączany;
  • samochód szarpie, kiedy włączony jest nadbieg.

Przyczyny wad koła zamachowego

Wiele wad koła zamachowego ma miejsce z powodu przegrzania. Stałe działanie przy zwiększonych obciążeniach gorąca może prowadzić do destrukcji separatorów i sprężyn amortyzatorów, jak również pękania pracującej powierzchni części. Poza tym, ekstremalne temperatury może powodować, że smar wewnątrz mechanizmu zacznie się spalać lub wrzeć, co zazwyczaj prowadzi do jego zablokowania i destrukcji łożyska osiowego.

Przegrzewanie się koła zamachowego dzieje się z powodu niestabilnego działania silnika, wad sprzęgła, wad w systemie paliwowym i zapłonu, agresywnego stylu jazdy.

Często wada części powstaje z powodu lekceważenia zaleceń użytkowania samochodu. Na przykład, z powodu nawyku jazdy przy zredukowanych obrotach, nagłej zmiany biegów, zwalniania pedału sprzęgła lub uruchamiania w nadbiegu, mechaniczne obciążenia na kole zamachowym są znacznie zwiększone, co skutkuje w przerwaniu sprężyn amortyzatorów, zniszczeniem łożysk osiowych i separatorów, a czasami nawet powoduje przetarcie się obudowy jednostki. Podobne wady są spowodowane przez niewykwalifikowany tuning silnika, mający na celu zwiększenie jego siły.

Wymiana koła zamachowego

Zaleca się wymieniać dwumasowe koło zamachowe przy każdej rutynowej wymianie sprzęgła, średnio co 180,000 km. Ale jeśli stosujesz się do zaleceń użytkowania, może ono mieć znacznie dłuższą żywotność. Jednomasowe koła zamachowe mają nowet dłuższy okres przydatności.

Procedura instalowania nowej części jest skomplikowana, wymagająca i czasochłonna. Poza tym, wymagane jest specjalne wyposażenie, jak również przywrócenie równowagi części po zainstalowaniu. To dlatego wymiana koła zamachowego jest przeprowadzana w serwisie samochodowym.

Koło Zamachowe od najlepszych producentów
Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od LuK producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od VALEO producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od SACHS producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od SACHS PERFORMANCE producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od AISIN producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od ASHIKA producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od PETERS ENNEPETAL producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od HERTH+BUSS JAKOPARTS producent
Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od BLUE PRINT producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od BF producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od AUGER producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od DT producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od NIPPARTS producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od SWAG producent Koło Zamachowe w oryginalnej jakości od AUTOMEGA producent
Najwyższej jakości części: Koło Zamachowe do swojego samochodu
Artykuł №: 415 0740 09
Kupić LuK Koło zamachowe 415 0740 09 dla samochódu w niskiej cenie 1473,72 PLN
-15%
1473,72 PLN
1733,79 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | LuK 415 0740 09
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego, Koło zamachowe dwumasowe bez tarczki regulującej tarcie
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łożyskiem prowadzącym
  • Rodzaj sprzęgła: dla sprzęgła mokrego
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 415 0660 10
Kupić LuK Koło zamachowe 415 0660 10 dla samochódu w niskiej cenie 1805,48 PLN
-15%
1805,48 PLN
2124,09 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | LuK 415 0660 10
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 8
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego, Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łożyskiem prowadzącym
  • maks. luz pochylenia [mm]: 1,6
  • Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 22
  • Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 9
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 836057
Kupić VALEO Koło zamachowe 836057 dla samochódu w niskiej cenie 1474,72 PLN
-15%
1474,72 PLN
1734,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | VALEO 836057
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 8
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • średnica zewnętrzna [mm]: 291,26
  • Ciężar [kg]: 13,388
  • dla głębokożci koła zamachowego [mm]: 31,30
  • Moment dokręcenia [Nm]: 120
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 2294 001 002
Kupić SACHS Koło zamachowe 2294 001 002 dla samochódu w niskiej cenie 1632,72 PLN
-15%
1632,72 PLN
1920,85 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | SACHS 2294 001 002
Informacja o towar
  • Średnica [mm]: 250
Na stanie Szczegóły
Artykuł №: 836224
Kupić VALEO Koło zamachowe 836224 dla samochódu w niskiej cenie 1164,72 PLN
-15%
1164,72 PLN
1370,26 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | VALEO 836224
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zestawem żrubowym
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • średnica zewnętrzna [mm]: 289
  • Ciężar [kg]: 12,885
  • dla głębokożci koła zamachowego [mm]: 64,23
  • dla producenta koła zamachowego: LUK
  • Moment dokręcenia [Nm]: 60
Na stanie Szczegóły
Kupić LuK Koło zamachowe 415 0472 10 dla samochódu w niskiej cenie 2013,24 PLN
-15%
2013,24 PLN
2368,52 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | LuK 415 0472 10
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 8
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego, Koło zamachowe dwumasowe bez tarczki regulującej tarcie
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego
  • maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
  • Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 16
  • Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 6
Na stanie Szczegóły
Kupić LuK Koło zamachowe 415 0431 10 dla samochódu w niskiej cenie 1268,24 PLN
-15%
1268,24 PLN
1492,05 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | LuK 415 0431 10
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego, Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego
  • maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
  • Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 18
  • Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 7
Na stanie Szczegóły
Kupić LuK Koło zamachowe 415 0391 10 dla samochódu w niskiej cenie 1600,48 PLN
-15%
1600,48 PLN
1882,92 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Koło zamachowe | LuK 415 0391 10
Informacja o towar
  • Liczba otworów do mocowania: 8
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego, Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego
  • maks. luz pochylenia [mm]: 1,6
  • Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 9
  • Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 3
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana