Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody SAAB 900 I Combi Coupe: specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Hatchbacki Saab 900 (I) to samochody 5-osobowe, które były produkowane od 1978 do 1994 roku. Były one niezawodne i przyjazne w serwisie. Jednocześnie posiadały one niespotykany design. Duża ilość elementów nadwozia samochodu była wykonana z aluminium, co zmniejszyło wagę pojazdu. W naszym sklepie internetowym możesz kupić części zamienne do hatchbacków Saab 900 (I). Dzięki szerokiemu zakresowi produktów znajdujących się w naszym katalogu z łatwością znajdziesz jakiekolwiek potrzebne Tobie części: od piór wycieraczek szyby czołowej po pierścienie tłokowe silnika. Poza tym możesz u nas kupić także materiały eksploatacyjne, takie jak oleje silnikowe czy płyny hamulcowe, jak i również narzędzia do naprawy i serwisu samochodu.
Specyfikacje techniczne Saab 900 (I)
Długość hatchbacków Saab 900 (I) wynosiła 4740 mm, szerokość – 1690 mm, a wysokość – 1430 mm. Pojemność bagażnika wynosiła 495 litrów. Niemniej jednak poprzez złożenie tylnych siedzeń mogła ona sięgać 1600 litrów. Prześwit auta wynosił 140 mm. Samochody dostępne były w wersji 3-drzwiowej lub 5-drzwiowej.
Przednie zawieszenie auta było niezależne, typu dwuwahaczowego. Zapewniało one doskonałe prowadzenie oraz umożliwiało kierowcy poczuć drogę. Tylne zawieszenie było półniezależne z drążkiem Panharda. Drążki stabilizatorów pomagały w zapewnieniu stabilności podczas manewrowania autem. Wszystkie koła wyposażone były w tarcze hamulcowe. Hatchbacki były pierwszymi samochodami produkcyjnymi, które wyposażone były w klocki hamulcowe niezawierające azbestu.
Wyróżniającą się cechą wyglądu zewnętrznego samochodu była panoramiczna szyba czołowa, która zapewniała doskonałą widoczność. Samochody posiadały wzmocnione belki drzwiowe, które zmniejszały ryzyko doznania obrażeń w trakcie wypadków drogowych z uderzeniem bocznym.
Główne wersje
W sumie wyprodukowano ponad 20 wersji hatchbacków Saab 900 (I). Były one napędzane benzyną oraz posiadały napęd na przednie koła. Klienci mogli wybrać spośród 4-stopniowej lub 5-stopniowej automatycznej skrzynie biegów.
Jedną z najbardziej dynamicznych wersji była wersja Turbo. Była ona wyposażona w 4-cylindrowy 8-zaworowy silnik o mocy 155 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił 240 Nm. Był on osiągany przy obrotach rzędu 3000 obr./min. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 9 sekund. Jego maksymalna prędkość wynosiła 200 km/h. Na przejechanie odległości 100 kilometrów samochód zużywał średnio 10,4 litra paliwa. Dopuszczalna ładowność danej wersji wynosiła 440 kg. Była ona wyposażona w 5-stopniową manualną skrzynię biegów.
Samochody wyposażone były w autorski system APC (Automatic Performance Control), który umożliwiał kierowcom na korzystanie z paliw o różnej ilości oktanów, bez uszkadzania silnika oraz turbosprężarki.
Poziomy wyposażenia samochodów Saab 900 (I)
W zależności od rynku i roku produkcji hatchbacki Saab 900 (I) dostępne były w następujących poziomach wyposażenia: GLE, GLS, S, SE, GL, GLI i innych.
Pakiet wyposażenia Turbo posiadał swoją własną listę wyposażenia. Obejmowała ona wspomaganie kierownicy, centralny zamek, przyciemniane szyby, spryskiwacze przednich reflektorów, aluminiowe felgi, obrotomierz, fotel kierowcy regulowany pod względem wysokości, podgrzewane przednie fotele, wycieraczki szyby czołowej w trybie pracy przerywanej oraz inne wyposażenie.