Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody Volkswagen Lupo / Lupo 3L (6X1, 6E1): specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Volkswagen Lupo 6X1, 6E1 to hatchbacki z czterema i pięcioma siedzeniami, które były produkowane w Europie w latach 1998-2005. Modyfikacje 3L, które były oznaczone indexem 6E1 były produkowane od 1999 roku. Wszystkie samochody były dostępne w wersji trzydrzwiowej. Szanowany niemiecki klub motoryzacyjny ADAC nazwał ten samochód najlepszym w swojej klasie w 2006 roku. Obecnie nadal jest popularny. Możesz kupić części zamienne do Volkswagena Lupo 6X1, 6E1 w naszym sklepie online. Zapewniamy wykwalifikowaną obsługę klienta online, szeroki zakres części, promocje i zniżki dla każdego klienta.
Techniczne właściwości Volkswagena Lupo 6X1, 6E1
Hatchbacki VW Lupo 6X1 były długie na 3527 mm, szerokie na 1639 mm, wysokie na 1459 mm. Pomimo kompaktowych rozmiarów, pojemność bagażnika sięgała do 830 litrów, jednakże z niezłożonymi siedzeniami wynosiła jedynie 130 litrów. Dzięki niewielkiemu prześwitowi równemu 109 mm, samochód był stabilny na drodze.
Rozmiary hatchbacka 3L różniły się nieznacznie od przeciętnych, jedynie o kilka mm. Jego długość wynosiła 3529 mm, szerokość – 1621 mm, wysokość – 1464 mm, prześwit – 103 mm.
Główne modyfikacje
12 modyfikacji hatchbacków Lupo (1998–2005) zostało wypuszczonych na rynek w okresie produkcji: sześć benzynowych i dwie dieslowe dla podstawowego auta, dwie dieslowe dla 3L i dwie benzynowe dla potężnego GTI.
Najbardziej znaną modyfikacją było Lupo 3L 1.2 TDI AT. Był to pierwszy samochód na świecie w seryjnej produkcji, który spalał średnio 3 litry paliwa na 100 km. 3-cylindrowy 61 hp silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem był zainstalowany w aucie. Nośność samochodu wynosiła 280 kg.
Smukłe, ale mocne stalowe panele były używane do produkcji nadwozia, podczas gdy maska, drzwi, obramowania siedzeń i elementy zawieszenia były wykonane z magnezu lub aluminium. Dzięki temu, przeciętnie, ta modyfikacja była lżejsza od pozostałych o 150 kg. Zautomatyzowana manualna skrzynia biegów z funkcją Tiptronic pozwalała kierowcy ręcznie wybierać bieg, optymalny w jego opinii. Moc silnika była ograniczona o 41 hp w trybie Eco, a moment obrotowy był utrzymany w najbardziej ekonomicznym zakresie dla specyficznych warunków. Ogólnie, spalanie paliwa na autostradzie było wynosiło 2.7 litra, 3 litry – w łączonym cyklu, i 3.6 litra w mieście.
W 2003 roku znany austriacki kierowca wyścigowy Gerhard Plattner pokonał dystans 4683 km w 3L 1.2 TDI AT, wydając jedynie €90.94 na paliwo. Jego podróż zaczęła się w Norwegii i zakończyła w Holandii. Kierowca odwiedził ogółem 20 europejskich krajów.
Konfiguracje Lupo 6X1, 6E1
Wstępnie, samochód był dostępny w dwóch konfiguracjach - E i S, potem dodano konfigurację Sport. Specjalny wariant był oferowany dla GTI.
Lupo GTI różnił się od podstawowego modelu przedłużonymi błotnikami, zestawem nadwozia i powiększonym tylnym spojlerem. Podwójna rura wydechowa i opony niskoprofilowe 205/45 R15 podkreślały sportową naturę auta. Pióra wycieraczek Bosch Aerotwin były dodawane w wyposażeniu standardowym. Skóra z czerwonymi szwami i aluminiowe dodatki były używane do wykończenia wnętrza.