Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody VOLVO 940 I Kombi (945): specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Volvo 940 I 945 to pięciodrzwiowe kombi, produkowane w latach 1990-1995. W 1995 roku miało miejsce znaczne przestylizowanie modelu. Było to jedne z ostatnich aut marki z napędem na tylne koła. Głównymi zaletami kombi były przestronna i komfortowa kabina, rozszerzona konfiguracja i wysoki poziom bezpieczeństwa. Nasz sklep online oferuje ci zakup części zamiennych do Volvo 940 I 945. Nowa promocja jest ogłoszona na naszej stronie: możesz kupić filtry kabinowe, zaciski hamulcowe albo świece zapłonowe z dużą zniżką.
Techniczne właściwości Volvo 940 I 945
Kombi Volvo 940 I 945 miało dosyć duży rozmiar. Jego długość to 4845 mm, szerokość – 1750 mm, a wysokość – 1435 mm. Przestronna kabina i ogromny bagażnik o pojemności od 992 do 2125 litrów, uczyniły samochód wielofunkcyjnym i praktycznym. Dwa dodatkowe siedzenia mogły być zainstalowane w niektórych modyfikacjach. Prześwit o wartości 105 mm dodawał samochodowi stabilności i polepszał jakość prowadzenia podczas jazdy z dużą prędkością. System hamulcowy wyróżniał się skutecznością i niezawodnością. Wentylowane tarcze hamulcowe były instalowane na przedniej osi, a niewentylowane na tylnej.
Główne modyfikacje
Około 15 modyfikacji kombi Volvo 940 I 945 zostało wyprodukowanych w latach 1990-1995, większość z nich była na benzynę. Jedną z najoszczędniejszych i dynamicznych modyfikacji był model 2.0 T MT. 4-cylindrowy 8-zaworowy silnik z mocą 155 hp był zainstalowany w samochodzie. Jego maksymalny moment obrotowy wynosił 230 N∙m, a obroty silnika mogły sięgać 5600 rpm. Dzięki turbosprężarce i wielopunktowemu wtryskowi auto mogło rozpędzić się do 100 km/h w 9.6 sekundy i osiągnąć prędkość 200 km/h. Mimo to spalanie paliwa było niewielkie: 12.9 litra na 100 km w mieście, 9.8 w cyklu łączonym, i 7.1 na autostradzie. Nośność modyfikacji była równa 557 kg.
Konfiguracje 940 I 945
Na rynkach różnych krajów, samochód był dostępny w konfiguracji podstawowej, jak również w następujących: Malm, Royal, SE, GLE, GL i Polar. Standardowy pakiet wyposażenia konfiguracji Royal składał się z systemu ABS, poduszki powietrznej dla kierowcy, regulowanego siedzenia kierowcy ze wsparciem lędźwiowym, regulowanych zagłówków dla pasażerów z tyłu, trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, przyciemnianych okien, felg z lekkiego stopu, świateł przeciwmgielnych, wspomagania kierownicy i klimatyzacji. Pióra wycieraczek mogły działać w trybie interwałowym.
Specjalny wariant był oferowany dla modyfikacji Turbo Diesel i.c. Za dodatkową opłatą kupujący mógł zamówić system kontroli trakcji, poduszkę powietrzną dla przedniego pasażera, skórzaną tapicerkę siedzeń, felgi z lekkiego stopu, elektryczny szyberdach, spryskiwacze reflektorów, tempomat, klimatyzator i “metaliczny” kolor nadwozia.