Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody SKODA Superb I Sedan (3U4): specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Škoda Superb I (3U4) to 5-osobowe sedany, które produkowane były w latach 2001-2008. Ich premiera miała miejsce na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. W naszym sklepie internetowym możesz kupić części zamienne do samochodów Škoda Superb I (3U4). Zarejestruj się na naszej stronie internetowej i doświadcz wszystkich zalet, jakie oferuje Twoje konto osobiste. Dzięki temu będziesz w stanie dodać część zamienną, jaką chciałbyś kupić, do swojej listy życzeń i monitorować jej cenę. Możesz także zapisać się do naszego newslettera, aby nie przegapić promocji na potrzebne Tobie części.
Specyfikacje techniczne Škody Superb I (3U4)
Sedany Škoda Superb I (3U4) posiadały długość 4803 mm, szerokość 1765 mm i wysokość 1469 mm. Początkowo ich tylne siedzenia nie były składane, przez co pojemność ich bagażnika wynosiła 462 litrów. Jednakże samochody produkowane po 2004 roku posiadały składane tylne siedzenia, umożliwiając na zwiększenie pojemności bagażnika do 945 litrów. Prześwit auta wynosił 148 mm.
Obydwa zawieszenia samochodu były niezależne: przednie – typu MacPhersona, a tylne – wielowahaczowe. Dany samochód posiadał na przedniej osi wentylowane tarcze hamulcowe, a na tylnej – pełne tarcze hamulcowe.
Wnętrze auta było dość przestronne. Dla pasażerów tylnych siedzeń było mnóstwo wolnego miejsca. Konstruktorzy wykorzystali wiele sprytnych rozwiązań, aby sprawić, by samochód był jeszcze bardziej wygodny w użytkowaniu. Na przykład, w podłokietniku tylnych lewych drzwi zamontowano schowek na parasolkę. Oparcie przedniego fotela można była z łatwością przekształcić w podnóżek dla tylnego pasażera.
Główne wersje
W trakcie lat produkcyjnych wypuszczono około 30 wersji sedanów Škody Superb I (3U4). Wśród nich dostępne były wersje Diesla i benzynowe. Wszystkie samochody posiadały napęd na przednie koła.
Najbardziej popularna była wersja 1.9 TDI 130. Posiadała ona 4-cylindrowy 8-zaworowy silnik z turbodoładowaniem oraz intercoolerem; jednostka napędowa generowała moment obrotowy rzędu 285 Nm. Był on osiągany przy obrotach silnika na poziomie 1750 obr./min. Samochód przyspieszał do 100 km/h w ciągu 10,4 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosiła 205 km/h. Spalanie paliwa wynosiło 4,6 litra w cyklu pozamiejskim, 5,7 litra – w cyklu łączonym oraz 7,7 litra – w cyklu miejskim. Dopuszczalna ładowność wynosiła 600 kg. Samochód posiadał w standardzie 5-stopniową manualną skrzynię biegów. Za dodatkową opłatą istniała możliwość montażu sekwencyjnej manualnej skrzynie biegów.
Poziomy wyposażenia Škody Superb I (3U4)
Sedany Superb I (3U4) produkowane były w trzech głównych poziomach wyposażenia: Classic, Comfort i Elegance. Dostępne były także takie pakiety jak Laurin & Klement, Kompas i inne.
Poziom wyposażenia Elegance, jeden z najdroższych i najbardziej popularnych, obejmował przednie, boczne oraz ochraniające głowę poduszki powietrzne, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, system kontroli stabilności i trakcji, blokadę mechanizmu różnicowego. Fotel kierowcy posiadał elektryczny napęd i funkcję pamięci ustawienia. Fotel przedniego pasażera także posiadał funkcję elektrycznej regulacji. Wszystkie siedzenia były podgrzewane. Do wykończenia wnętrza wykorzystano skórę oraz naturalne drewno.