Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody PEUGEOT 205 II Hatchback: specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Peugeot 205 II (20A/C) to 3-drzwiowe i 5-drzwiowe hatchbacki, które były produkowane od 1990 do 2000 roku. Wielu kierowców polubiło dane kompaktowe, stylowe i manewrowe samochody. Niektóre sportowe wersje tych aut kilkukrotnie wygrało rajdy samochodowe, co pomogło danemu modelu w zyskaniu na popularności. Czy szukasz miejsca, w którym możesz korzystnie kupić części zamienne do Peugeota 205 II (20A/C)? Przejrzyj katalog naszego sklepu internetowego, w którym znajdziesz części pochodzące od dobrze znanych producentów, które można u nas kupić w promocyjnych cenach.
Specyfikacje techniczne Peugeota 205 II (20A/C)
Hatchbacki Peugeot 205 II (20A/C) posiadały długość 3705 mm, szerokość 1572 mm oraz wysokość 1376 mm. Samochód był w stanie pomieścić kierowce oraz czterech pasażerów. Pojemność bagażnika w zależności od konfiguracji tylnych siedzeń wahała się w zakresie od 216 do 585 litrów. Niektóre sportowe wersje posiadały inne wymiary: ich długość, wysokość i szerokość wynosiła odpowiednio 3705 mm, 1589 mm i 1350 mm.
Prześwit auta sięgał 120 mm. Przednie i tylne zawieszenie samochodu było niezależne. Układ hamulcowy auta charakteryzował się wysoką skutecznością. Pojazd wyposażony był w tarcze hamulcowe zamontowane na przedniej osi oraz bębny hamulcowe zainstalowane na tylnej osi.
Samochód był odporny na korozję, gdyż większość elementów nadwozia została ocynkowana lub wykonana z plastiku.
Główne wersje
W sumie wypuszczono ponad 40 wersji hatchbacków Peugeota 205 II (20A/C) wyposażonych zarówno w silniki Diesla, jak i benzynowe. Większość z nich posiadała napęd na przednie koła, z wyjątkiem niektórych wersji rajdowych.
Jedną z najbardziej dynamicznych wersji była GTi 1.9. Jej silnik posiadający moment obrotowy rzędy 161 Nm oraz moc 120 KM wykazywał doskonałe właściwości trakcyjne nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu samochód przyspieszał do 100 km/h w zaledwie 8 sekund i osiągał maksymalną prędkość 202 km/h. Dzięki wtryskowi paliwa do kolektora dolotowego jego zużycie było dość niskie: 6 litrów w cyklu pozamiejskim, 8 litrów w cyklu łączonym oraz 9 litrów w cyklu miejskim. Dopuszczalna ładowność sięgała 420 kg. Na obydwu osiach danej wersji zainstalowane były tarcze hamulcowe.
5-stopniowa manualna skrzynia biegów zapewniała wysoką prędkość zmiany biegów oraz wysoką precyzję działania.
Poziomy wyposażenia Peugeota 205 II (20A/C)
Dane samochody oferowane były w szerokim zakresie poziomów wyposażenia: XE, GL, GR, XT, Automatic, Generation, Style, GT, GE, GLD, GRD, XTD, Junior, XR, GRDT, DTurbo, Sacre Numero, Forever, XL, XRD, SR, XLD, XRDT, SRDT, GTI, XAD, XRA, XA, Multi, XS, SRD i innych. Co więcej, na przełomie lat hatchbacki produkowane były w seriach limitowanych: Griffe, Lacoste, Zenith, Roland Garros, Gentry, Open, Indiana, Oceane, T-Shirt, Dixie, Aztec, Zest, Ace, New Look, Elegance, Color Line, Diabolo i innych.
Hatchback Peugeot 205 II Gentry posiadał wygodne sportowe fotele obite skórą. Skórą wykończona została także kierownica oraz dźwignia zmiany biegów. W samochodzie zainstalowane zostały elektronicznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, jak i również działający na podczerwień system zamka centralnego sterowanego pilotem, 14-calowe aluminiowe felgi oraz system zapobiegający przed blokowaniem się kół podczas hamowania.