Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody MAZDA MX-3 (EC): specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Mazda MX-3 (EC) to modele w wersji coupe produkowane od 1991 do 1998 roku. Posiadały 4 fotele. Stosunkowo nieduża masa i niski środek ciężkości pozytywnie wpływały na charakterystykę prędkości. Sprawdź asortyment naszego sklepu internetowego, jeśli szukasz miejsca, w którym możesz kupić części zamienne do Mazdy MX-3 (1991-1998) i trafić na dobrą okazję. Wiele klocków hamulcowych, filtrów oleju, świec zapłonowych i innych części jest sprzedawanych niedrogo, dzięki czemu możesz zaoszczędzić swoje pieniądze.
Dane techniczne Mazdy MX-3 (EC)
Wymiary nadwozia były następujące: długość - 4220 mm, szerokość - 1695 mm, wysokość - 1310 mm. Prześwit auta wynosił 145 mm. Dopuszczalna ładowność nie przekraczała 430 kg. Wewnątrz bagażnika można było przewozić przedmioty o objętości nie większej niż 390 litrów.
Samochód został wyposażony w niezależne zawieszenie. Na przedniej osi zainstalowano kolumny MacPhersona, a na tylnej - zawieszenie wielowahaczowe. W przypadku tylnego zawieszenia producent zastosował autorską technologię o nazwie Twin-Trapezoidal Link. Wpłynęła ona pozytywnie na sterowność, zapewniając płynną jazdę, a także zmniejszając do minimum przechyły nadwozia samochodu podczas wykonywania manewrów. Na przedniej osi zainstalowano wentylowane tarcze hamulcowe. Tylna oś była wyposażona w bębny lub tarcze hamulcowe.
Główne wersje
W trakcie całego okresu produkcyjnego wypuszczono 8 wersji Mazdy MX-3 EC (1991-1998). Wszystkie z nich były benzynowe i posiadały napęd na przednie koła.
Wersja 1.8 i V6 MT została wyposażona w silnik K8 - jedna z najbardziej kompaktowych jak na tamte czasy 6-cylindrowych jednostek napędowych. Charakterystyczną cechą tego autorskiego silnika był system sterowania długością kolektora dolotowego (VRIS). To rozwiązanie technologiczne polegało na tym, że kolektor dolotowy był wyposażony w komory dostrojone do określonej częstotliwości rezonansowej. Sterownik przełączał dynamicznie między nimi. W ten sposób uzyskiwano odpowiednią częstotliwość rezonansową dla różnych prędkości obrotowych silnika. System VRIS zapewniał wymuszone dynamiczne ładowanie, wytwarzając ciśnienie w kolektorze dolotowym. Stosowanie tej technologii miało pozytywny wpływ na zwiększenie wydajności spalania paliwa. Inną charakterystyczną cechą silników K był ich aluminiowy korpus i kąt nachylenia cylindrów równy 60°. Wał korbowy został wykonany z kutej stali, a korbowody - z lekkiej stali węglowej.
Moc silnika w wersji 1.8 i V6 MT wynosiła 133 KM, a jej maksymalny moment obrotowy o wartości 157 Nm osiągano przy 4500 obr./min. Coupe przyspieszało do 100 km/h w ciągu 8,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosiła 202 km/h.
Pakiety wyposażenia MX-3 EC
Producent oferował podstawowy i kilka rozszerzonych pakietów wyposażenia. Nawet podstawowy pakiet modelu coupe zawierał centralny zamek, przyciemniane szyby, elektryczne sterowanie szyb i elektryczny szyberdach.