Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Samochody FORD Transit Connect Mk1 Van: specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Ford Transit Connect Mk1 to pierwsza generacja kompaktowych kombivanów z napędem na cztery koła, produkowanych w latach 2002-2013. Były montowane w fabrykach znajdujących się na terenie Turcji i Rumunii. W 2003 roku ten samochód został wybrany „Międzynarodowym Vanem Roku”. W 2004 roku magazyn “Professional Van and Light Truck Magazine” również wybrał go „Vanem Roku”. W 2010 roku van został uhonorowany nagrodą „Północnoamerykańskiej Ciężarówki Roku”. Skorzystaj z usług naszego sklepu internetowego, aby kupić części zamienne do Forda Transit Connect Mk1 w okazyjnej cenie.
Dane techniczne: Ford Transit Connect Mk1
Vany Ford Transit Connect Mk1 były oferowane w dwóch wariantach rozstawu osi i wysokości dachu. Tym samym długość nadwozia w wersji z krótkim rozstawem osi wynosiła w różnych latach produkcyjnych 4275 mm, 4278 mm lub 4308 mm, a w wersji z długim rozstawem osi - 4555m lub 4590 mm. Szerokość samochodu wynosiła 1795 mm. Wysokość wahała się między 1814 mm a 2014 mm. Kabina została zaprojektowana dla 2 osób.
Prześwit auta wynosił 201 mm. Pojemność przedziału bagażowego mogła sięgać od 2,8 do 4,36 m3. Fotel pasażera miał składane oparcie, co umożliwiało przewożenie długiego ładunku. Kabina została oddzielona od przedziału bagażowego metalową siatką.
W zależności od wersji i roku produkcji modelu pojazd mógł być wyposażony w tarcze hamulcowe na wszystkich czterech kołach lub też jedynie na przedniej osi.
Główne wersje
W sumie wyprodukowano ponad 10 wersji Transit Connect Mk1 (2002–2013). Większość z nich posiadała silniki Diesla, jednak dostępne były również wersje z silnikami benzynowymi, dwupaliwowymi i elektrycznymi.
Wersja 1.8 TDCi posiadała 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik Duratorq z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Turbosprężarka o zmiennej geometrii umożliwiała zwiększenie mocy silnika do 110 KM. Maksymalny moment obrotowy silnika rzędu 250 Nm był osiągany przy 1500-3000 obr./min. Dzięki temu pojazd posiadał doskonałą dynamikę w różnych trybach roboczych, zarówno podczas jazdy z niską, jak i wysoką prędkością. Jednakże jednostka napędowa i system wtrysku paliwa były niezwykle wrażliwe na jakość paliwa. Z tego powodu właściciel powinien był wymieniać filtr paliwa w odpowiednim czasie oraz wybierać produkty pochodzące wyłącznie od sprawdzonych producentów. Zużycie paliwa dla tej wersji było dość niskie i wynosiło około 5 litrów na 100 przejechanych kilometrów w cyklu łączonym. Dopuszczalna ładowność wynosiła 900 kg.
Wersje wyposażeniowe Transita Connect Mk1
Nawet podstawowy poziom wyposażenia vanów Transit Connect Mk1 mógł pochwalić się elektronicznym programem stabilizacji, autorskim systemem antywłamaniowym Safeguard, centralnym zamkiem, immobilizerem i poduszką powietrzną kierowcy. Przyciski sterujące systemem audio zostały zamontowane na kierownicy.
W bogatszej wersji wyposażeniowej Trend oferowano poduszkę powietrzną dla pasażera, system Bluetooth ze sterowaniem głosowym, 6-kierunkową regulację fotelu kierowcy i podgrzewane dysze spryskiwacza. Pióra wycieraczek szyby przedniej były automatycznie aktywowane poprzez sygnał biegnący z czujnika deszczu.