Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu

-
Informacje
Samochody CITROËN Xantia Hatchback (X1, X2): specyfikacje techniczne, wersje i poziomy wyposażenia
Samochody Citroën Xantia (X1) to 5-drzwiowe hatchbacki produkowane na terenie Europy od 1993 do 1998 roku. Ich premiera miała miejsce na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Nad designem pracowało znane studio Bertone. W tym samochodzie zostało wdrożonych wiele innowacyjnych technologii. Co więcej, wykazywały one doskonałe osiągi dynamiczne: Jean-Luc Pailler - za kierownicą wersji wyścigowej o nazwie Turbo - wygrał mistrzostwa rajdowe France Rallycross Championship pięciokrotnie: w 1994, 1995, 1996, 1998 i 1999 roku. W naszym sklepie internetowym możesz kupić niedrogie części zamienne do Citroëna Xantia (X1). W naszym katalogu znajdziesz klocki hamulcowe, filtry powietrza i paliwa, wahacze, amortyzatory, tuleje i inne komponenty pochodzące od światowej sławy producentów.
Parametry techniczne Citroëna Xantia (X1)
Hatchbacki Citroën Xantia (X1) posiadały 4444 mm długości, 1755 mm szerokości i 1380 mm wysokości. W kabinie znajdowało się 5 foteli. Prześwit auta wynosił 160 mm. W zależności od tego, czy tylne siedzenia zostały złożone, pojemność bagażnika wahała się między 480 a 1418 litrów.
Obydwa zawieszenia samochodu były niezależne: przednie - z kolumnami MacPhersona, a tylne - z podwójnymi wahaczami. Sfery hydropneumatyczne pełniły rolę elastycznych elementów.
Sztywność zawieszenia regulowano zgodnie z warunkami jezdnymi: zwiększała się przy wysokich prędkościach i na zakrętach, natomiast zmniejszała się podczas jazdy z umiarkowaną prędkością. Zapewniało to wyjątkowo płynną jazdę autem z jednoczesną możliwością utrzymania idealnej sterowności. W celu zapewnienia bardziej dynamicznej jazdy można było aktywować tryb sportowy.
Samochody z rozszerzonymi pakietami wyposażenia posiadały aktywne stabilizatory. Ich sztywność była regulowana w zależności od warunków jezdnych: zwiększała się na zakrętach, a zmniejszała podczas jazdy po kiepskich nawierzchniach drogowych.
Główne wersje
W trakcie całego okresu produkcyjnego wyprodukowano około 20 wersji Citroëna Xantia (X1) (1993–1998); większość z nich to wersje benzynowe. Wszystkie z nich posiadały napęd na przednie koła. Jedynym wyjątkiem była wersja rajdowa z napędem na cztery koła.
Najmocniejszą była wersja 3.0 V6. Została wyposażona w 6-cylindrowy, 24-zaworowy silnik o mocy 194 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosił 267 Nm. Samochód wykazywał doskonałe parametry dynamiczne: przyspieszał do 100 km/h w 8,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosiła 230 km/h. Zużycia paliwa było imponujące. Do przejechania odległości 100 kilometrów samochód potrzebował 15,9 litra paliwa w cyklu miejskim, 10,9 litra w cyklu łączonym i 8 litrów w cyklu pozamiejskim. Maksymalna dopuszczalna ładowność wynosiła 569 kg.
Pakiety wyposażenia Xantia (X1)
Hatchbacki Citroën Xantia (X1) były oferowane w czterech głównych pakietach wyposażenia: X, SX, VSX i Activa.
Ostatni z nich był najbogatszym pakietem wyposażenia. Zawierał system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, przednie poduszki powietrzne, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby. Za dodatkową opłatą dostępne były skórzane fotele i klimatyzacja. Do wykończenia wnętrza wykorzystano drewno.