
Regulator biegu jałowego do samochodu
Silnik krokowy dla
Silnik krokowy: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę regulatora powietrza biegu jałowego
Potrzebujesz miernika uniwersalnego, żeby sprawdzić działanie części. Po pierwsze, sprawdź, czy nie ma przerw w obwodzie zasilania regulatora. Do tego, ustaw miernik na tryb woltomierza, połącz jego ujemny przewód do ujemnej końcówki na korpusie silnika, a pozytywny przewód do odpowiednich końcówek regulatora, które zazwyczaj są oznaczone symbolami A i D. Jeśli nie ma napięcia, sprawdź ciągłość obwodu i działanie ECU.
Potem ustaw miernik na tryb omomierza i zmierz opór pomiędzy końcówkami regulatora A i B, a potem pomiędzy C i D. Powinien wynosić 40-80 Ohm. Po tym, podłącz sondy miernika do końcówek A i C oraz B i D. Jeśli regulator nie działa prawidłowo, miernik wskaże otwarty obwód.
Możesz stwierdzić, że regulator powietrza biegu jałowego wymaga diagnostyki przez następujące oznaki:
- niestabilne obroty silnika na biegu jałowym;
- silnik zatrzymuje się podczas zmiany biegów;
- nagły spadek obrotów silnika, kiedy reflektory lub wyposażenie jest włączone;
- wskaźnik Sprawdź Silnik jest podświetlony na desce rozdzielczej (nie dotyczy wszystkich pojazdów);
- silnik nie osiąga wysokich obrotów bez przegrzewania.
Przyczyny wad regulatora powietrza biegu jałowego
Najczęstsza wada regulatora powietrza biegu jałowego to przerwanie wewnętrznych przewodów. Zazwyczaj, dzieje się to pod wpływem wilgoci i brudu na część. Kontakty regulatora mogą się utlenić, co sprawia, że przepływ elektrycznego sygnału jest zakłócony. Gromadzenie się brudu, tworzenie się złóż węgla i oleju z czasem powoduje zator igły stożkowej, przez co regulator nie może dłużej regulować przedostającego się powietrza omijającego zawór przepustnicy. Jeśli spotykasz ten problem zbyt często, sprawdź poziom oleju, stan szew uszczelniających regulatora oraz sprawdź, czy przewód wentylacyjny skrzyni korbowej nie jest zatkany.
W niektórych wypadkach nieprawidłowe funkcjonowanie regulatora powietrza biegu jałowego lub jego całkowita awaria jest spowodowana niewystarczającym zabezpieczeniem połączeń złącz przewodów w obudowie części lub zwarciem obwodu zasilania.
Czasami, tuleje igły stożkowej części mogą się zużyć. W takim wypadku, regulator wymaga wymiany.
Naprawa regulatora powietrza biegu jałowego
Możesz naprawić regulator powietrza jałowego jedynie, jeśli jego nieprawidłowości mają miejsce z powodu zanieczyszczenia. Do tego, część należy usunąć z pojazdu i dokładnie oczyścić za pomocą specjalnego środka i suchej miękkiej szmatki. Jeśli część jest zbyt zanieczyszczona, upewnij się, że sprawdziłeś wewnętrzną powierzchnię układu przepustnicy: najprawdopodobniej ta też wymaga czyszczenia.
Wymiana regulatora powietrza biegu jałowego
Możesz z łatwością wymienić część samodzielnie. Do tego, stosuj się do następującej procedury:
- Odłącz ujemna końcówkę od akumulatora.
- Wyciągnij łącznik przewodu pochodzącego z wlotu przepustnicy, po uwolnieniu zamka.
- Odkręć połączenia regulatora i usuń je.
- Zainstaluj nową część, powtórz procedurę w odwrotnej kolejności.
- Przeprowadź dopasowanie regulatora powietrza biegu jałowego. Do tego, połącz ujemną końcówkę z akumulatorem i włącz zapłon na 5-10 sekund bez odpalania silnika. Wszystkie wymagane dopasowania zostaną wykonane automatycznie.