Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu

-
Informacje
Jak rozpoznać awarię czujnika położenia wału korbowego
Element ten powinien zostać poddany diagnostyce w momencie, gdy pojawią się oznaki awarii bezkontaktowego układu zapłonowego.
Najdokładniejszy przegląd tej części może zostać dokonany przy pomocy oscyloskopu. Wymaga to jednak odpowiednich warunków. Możesz także skorzystać z woltomierza poprzez podłączenie jego styków do czujnika. Prawidłowa praca czujnika położenia wału korbowego wytwarza napięcie w zakresie od 0.4 V do 11 V. Kolejną metodą jest podłączenie urządzenia odniesienia.
Okres użytkowania części zależy od warunków roboczych. Producenci wskazują, że czujnik jest w stanie odpowiedzieć 107-108 razy. Dana wartość wystarczy na cały okres eksploatacji samochodu, jeśli nie wystąpią jego uszkodzenia mechaniczne lub zewnętrzne promieniowania elektromagnetyczne.
Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki czujnika położenia wału korbowego:
Przyczyny awarii czujnika położenia wału korbowego
Jedną z najczęstszych awarii czujnika jest jego uszkodzenie mechaniczne związane z niewykwalifikowaną naprawą okolicznych elementów. Utrata funkcjonalności czujnika jest spowodowana przez jego nieprawidłowe podłączenie lub wystawienie na silne pole elektromagnetyczne. Utrata integralności przewodu lub jego izolacji może być spowodowana przez wentylator lub gorące rury wlotowe kolektora wylotowego. Zwiększona temperatura robocza silnika to także jeden z powodów awarii czujnika położenia wału korbowego.
Jeśli w trakcie pracy czujnik poluzuje się jego mocowanie lub ulegnie on uszkodzeniu, element może ulec przemieszczeniu i być podatny na uszkodzenie mechaniczne.
Przepięcia w wewnętrznym obwodzie czujnika położenia wału korbowego mogą wynikać z zerwania izolacji przewodów lub ich błędne podłączenie.
Wymiana czujnika położenia wału korbowego
Element ten nie jest zdatny do naprawy, gdyż zawiera on materiały półprzewodnikowe, które reagują na pole magnetyczne.
Lokalizacja czujnika komplikuje jego wymianę. Rozpocznij z usunięciem kopułki zapłonowej oraz przekręceniem wału korbowego. Upewnij się, że oznaczenie na rozrządzie silnika odpowiada oznaczeniu na wale korbowym.
Następnie odkręć nakrętki mocujące rozdzielacz zapłonu, a przy pomocy małego młotka wybij sworzeń mocujący nakrętkę. Następnie odkręć mocowanie nakrętki i je usuń. Ostrożnie odłącz styki urządzenia w celu uniknięcia ich uszkodzeń. Ostatnim krokiem jest wyciągnięcie czujnika z jego obudowy poprzez odkręcenie nakrętek mocujących.