Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu
Procedura diagnostyki części jest bazowana na oznakach awarii. Jeśli pewne elementy zamku nie reagują, sprawdź ich urządzenie uruchamiające i przewody do nich połączone. Jeśli cały system nie działa, główna płytka drukowana obwodu może być wadliwa. Poza tym, należy się upewnić, że nie ma zwarć, a bezpiecznik jest w porządku.
Przy braku sygnału pilota, sprawdź baterie (czy są na miejscu i nie są rozładowane) oraz sam sygnał. To może być wykonane jedynie przez specjalistów.
Żywotność centralnego zamka nie ma ograniczeń. Jeśli część jest używana odpowiednio i nie jest odsłonięta na mechaniczne uderzenia, które skutkują uszkodzenie, zamek nie będzie musiał być wymieniany przez całe życie pojazdu.
Jednakże, co każde kilka lat dokładnie sprawdź stan elektrycznych kabli, urządzenia uruchamiające i główną tablicę obwodu, oraz oczyść części systemu.
Możesz zauważyć, że centralne zamki potrzebują diagnostyki dzięki następującym oznakom:
Wady, które skutkują pełną lub częściową awarią centralnego zamka mogą być podzielone na kilka typów.
Mechaniczne wady składają się z nieprawidłowego działania urządzeń uruchamiających drzwi spowodowanego zużyciem kół zębatych urządzenia uruchamiającego lub awarią cewki elektromagnetycznej, jak również utraty szczelności linii próżniowej.
Elektryczne problemy mogą zacząć się od przepalonego bezpiecznika lub rozładowanej baterii pilota i skończyć na wadzie przekaźnika oraz płytki drukowanej obwodu sprężarki, spowodowanej przez zwarcie.
Na działanie centralnych zamków wpływa nadmierna wilgotność lub poważny mróz, który prowadzi do utlenienia przewodów i utraty kontaktu, zatem kiedy zmieniają się pory roku, postaraj się trzymać samochód w krytym parkingu lub w garażu.
Procedura naprawy jest zdeterminowana rodzajem wady. Jeśli jeden z urządzeń uruchamiających jest wadliwy, wewnętrzna tapicerka musi być usunięta, żeby usunąć odpowiednie drzwi. Zauważ, że urządzenia uruchamiające z silnikami służą znacznie dłużej niż te z solenoidami.
Jeśli urządzenie uruchamiające jest wadliwe, musi być w pełni wymienione. Uszkodzone elektryczne okablowanie może być naprawione lub izolowane, jednakże lepiej jest je natychmiast wymienić.
Wada pilota może być jedynie wyeliminowana w serwisie samochodowym, gdzie niezbędne narzędzia są dostępne.
W wypadku zwarcia w płytce drukowanej obwodu lub jej uszkodzenia, część należy wymienić. Powinno się zauważyć, że jest to raczej drogie.